Tredje omgången i...

kvalet till elitserien spelas imorgon. Vi möter Sala hemma och Jönköping tar emot Ö-vik på hemmaplan. Två tighta matcher som jag ser det. Jag tror nog att Jönköping tar sina tre första poäng i kvalserien genom att slå Örnsköldsvik. Har ju sett båda lagen och JIK känns som snäppet vassare än motståndarna.



Jag var i Wasa Sporthall ikväll och kollade läget i truppen. Glädjande nog var det friska och hela tjejer för hela slanten, så några veckors skade och förkylningsfrånvaro var definitivt bruten. Det innebär att vi imorgon kan ställa upp med allt Telge har att erbjuda. Det var ett tag sedan. Träningen som sådan gick i lekfullhetens tecken och det var ett glatt gäng som laddade inför morgondagens match.

Mycket intressant om vi kan få stopp på målproduktionen från Lundqvist/Backlunds sida. Kan vi det så finns det stora möjligheter till tre poäng. Jag har sett på lite "sidor" att Sala är favoriter till att ta steget upp i elitserien. Men för den skull finns det ingen anledning att inte tro att vår förlustnolla på hemmaplan ska finnas kvar efter fredagens match.

Många supporters aviseras från Salahåll, så det är till att vara ute i tid om man ska få plats i "trånga" Wasa Sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0