Matchen mellan Sten Sture och...

Sala Silverstaden stod på mitt program igår. Mycket folk på läktarn och jag hade turen att träffa Victor Wolf (Jönköping), Peter Blombergsson (Alunda) och Noél Alm Johansson (som skrev för innebandysajten). Kul att träffa dessa gamla bekanta och givetvis kul att disskutera matchen tillsammans.

Matchen då, jodå en spännande match som jag tycker Sten Sure var klart bättre i. Sten Sture hade sina toppar i systrarna Rhöös och  Anna Torstensson. De hade även en duktig målvakt som räddade många farligheter. I Sala var jag givetvis nyfiken på hur Sten Sture skulle få stopp på "poängmaskinerna" Backlund-Lundqvist. Det lyckades de alldeles utmärkt med, även om Backlund hade många lägen men inte riktigt rätta siktet idag. Medelene gick poänglös från matchen och när hände det sist? Helena Lundqvist hämades av en skada och matchades inte så mycket. Förstår varför hon gör mycket mål, inte många gånger hon var över på "egen" planhalva. Fiskade passningar i många lägen men speeden var väl inte 100 denna match. Bra i Sala var Ella Liljebäck som hade energi som räckte för hela laget.

Ett bra ref finns på "Zerpos betraktelser".

Vilken serie har de bästa lagen? Om Sten Sture sas det att det var en av de bättre matcherna denna säsong. Svårt att sitta på läktarn och tycka men klassen på norra tror jag inte skrämde varken Victor Wolf eller mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0