Här kommer lite om....

söndagens matcher.

Det blev en tidig avresa till Linköping då Emma hade samling 11,00, två timmar innan match. Jag tycker det är mycket med två timmar men när vi kom fram till hallen (Folkungahallen) så fanns det även en hel del Telgetjejer på plats. Så det ska väl vara så då. Jag var iaf så tidig så jag hann se sista perioden av matchen mellan Linköping Ungdom och Mjölby. En match som Ungdom vann med 4-3 i en jämn match. 4-3 målet av Emma Jonsson var en riktig "stänkare". Emma var duktig det lilla jag såg men en gammal bekanting från Södermanland (Onyx), Anna Duseng var bäst i Ungdom. Kul att se Karro Holm i Mjölby.

Det var iaf underhållning medans man väntade på "våran" match mot LIBK. Jag saknade Nille, kaffe och bulle men det är väl smällar man få ta.

Sen var det dax för match mot Linköping och för ovanlighetens skull var jag inte nervös. Det kändes som vi skulle ordna detta på ett bra sätt och det gjorde vi. Slutresultat 8-1 till oss och det var inte oförtjänt tycker jag. Vi var det klart bättre laget med ett organiserat spel som Linköping hade svårt med. Jag måste väl ärligen erkänna att jag sett tjejerna i LIBK prestera mycket bättre än i denna match. Telge är en lagmaskin och det var som en sådan vi vann, alla gör sitt jobb och är trygga i spelsystemet. I Linköping tyckte jag Cissi Eriksson och Jonna Henrichsen var duktiga. Lite om matchen på Telges hemsida och Corren.

På läktaren träffade jag Samuel och Jonas (?) från Hässelby som hade åkt den långa vägen för att se om de kunde hitta några svagheter hos oss. Jag vet inte vad de fick ut av den matchen men de var innan matchen grymt imponerade av Linköpings försvarsspel som de hade i matchen mot dem. Tror inte de var lika impade efter denna match. En annan celibrité som jag träffade var Victor Wolf från Jönköping. Han tog "vägen förbi" på sin resa till Göteborg där JIK skulle möta Älvstranden. Han var förstås nöjd med vad laget presterat under säsongen om än lite överraskad att det gått så bra. Lite koll på Telgetjejerna hade han också, men som sagt vi är en "maskin".

Efter matchen fick jag ett litet snack med Martin i IBF Linköping. Han var väl inte helt nöjd med säsongen då laget varit skade- och sjukdomsdrabbat stora delar av säsongen. Nu på slutet såg det bättre ut och han var hoppfull inför matchen mot Boxholm och det med all rätt. Det blev en klar seger med 5-0 för laget.

Jag måste väl också passa på att gratulera Södertälje till kvalplatsen. Det blev definitivt i och med segern över Torshälla. Visserligen kan Nykvarn fortfarande vinna serien om de vinner sina två återstående matcher samtidigt som Södertälje förlorar sina (de möter bl.a. Nykvarn) och samtidigt tar in 31 mål på "Rockets".....



och den chansen är lika stor som att det snöar i Småland på min julisemester.

I matchen mot Torshälla så fanns det två tre-målsskyttar som givetvis går på innebandylinjen/Igelstaviken.



Johanna Norin (bilden) och Caroline Rosenberg.

Det svåra för Ove och CO är väl att försöka "spionera" på kommande kvalmotståndare då frågan om vem som kommer tvåa i Stockholmsserien är väldigt oviss. T/T (Tyresö/Trollbäcken) är klara seriesegrare och får möta segraren på Gotland i sin kvalmatch. Att få möta Gotland har väl av tradition varit lite av en "gratisplats" till div 1 men hur det ser ut i år vet jag inte. Striden står mellan Endre U och Follingbo.

Vem som blir tvåa i Stockholmsserien är inte klart på långa vägar, i "vinnarspåret" ligger just nu Täby IS IBF som är ett farmarlag till Täby IS. Laget består av många tjejer i 15/16 års åldern så det är verkligen ett framtidslag. I laget återfinner jag Sanna Treijs

(en gammal bild från Sörmlandslaget)

som pluggar i Stockholm och därför valt att spela i stan. Men ännu finns det chans för fyra lag till att knipa andraplatsen.

I norra så är det fortfarande oviss om vilket lag av Skellefteå och Boden som ska hamna i tvåan nästa säsong. Boden tog de poäng man behövde, (2-1 mot Dalen) då Skellefteå förlorade sin match mot RIG med 7-9. Två matcher kvar och Skellefteå har fyra poäng mer så ödet ligger givetvis i deras händer.

I mellersta så slog Skättkärr Råsunda i en "måste match". Två spännande omgångar kvar i serien och jag tror att på lördag ser vi vilket lag som vinner respektive åker ur serien.

Södra serien är förstås fortfarande väldigt oviss, några lag kan säkerligen spela till sig en plats i nästa års div 1 till helgen men serien är absolut inte avgjord efter helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0