Upp i topp på...

tipstävlingen redan från start!



Ledning med 2 poäng före Jonny (Skattkärr) och med 3 före David och Nille.

Omgången som sådan var ganska förutsägbar, det som störde ritningarna lite var förstås Hagfors seger över Köping. Men som sagt Hagfors på hemmais är svårspelade. Jag börjar förstås fundera på om Köping kommer att släppa systrarna Lindgren till eliten nu när det skiljer 9 poäng till serieledning. Antar att en del lag i serien går med den förhoppningen då Köping skulle bli betydligt mänskligare utan dem.

Telge slog Råsunda och ändå så känns det som om många inte var nöjda. Jag själv är/var en av dem som direkt efter matchen kände ett visst missnöje, men nu med lite distans till det hela måste erkänna att vi är starka även när vi inte spelar bra. Det blev lite för mycket bolltransport istället för det snabba "bollrull" vi spelar i våra bästa stunder. Men nu när det gått några dagar är jag väldigt nöjd med segern.

Linköping slog som väntat Hammarby. Sara Bergström matchades trots att hon hade ont i en fot. Kroppen sätt att säga till när något är fel är ju att tex sända ut signalen "smärta". Jag antar att Sara känner sin kropp så bra att hon vågar spela trots detta, hoppas bara att det inte försämrade skadan/det onda. Linköping är så bra att laget slagit Hammarby utan Sara på banan.

Hässelby vann (förstås) mot Rönnby som hade By och Halling med i laget.

Davids Fröjered förlorade som väntat mot Täby. Tydligen gick matchen i någon slags "hangar" om man ska tyda Davids ref: http://innebandydavid.blogg.se/  Några utvisningar i tredje gjorde att det "rann iväg" i målprotokollet.

Skattkärr vann efter SD mot Farsta med 5-4 och jag hade på känn att det skulle bli en jämn match (tippade 4-4).

Elitseriematcherna som gick i veckan vanns av Pixbo och IKSU. Jag var väldigt nära att spika Pixbos resultat mot Örebro, vinst med 7-2 där jag tippade 7-3. IKSU slog Rönnby med 4-2, där var mitt tips 5-4.

Jag var ganska nära i div 1 norras två hängmatcher för att få omgång 13 komplett. RIG slog Sundsvall och Dalen Ankarsvik. I och med den segern tog Dalen ett stort kliv från nedflyttningsstrecket. Det verka bli en kamp mellan 5 lag vilket som ska klara sig kvar i ettan. Där Skellefteå mot Sundsvall i nästa omgång blir en väldigt viktig match.

I södra tippade jag att Östra som är i stort poängbehov skulle slå Göteborg i SD, det blev 6-6 och ingen extrapoäng till Jönköpingstjejerna. Södra Dal slog som väntat Ingelstad/Växjö. Resultatet blev 7-2 där jag tippat 7-5 så helt borta var jag inte där heller.

Denna helg börjar "kriget" om kvalplatsen i Sörmlandstvåan. Sex lag ska göra upp om den i dubbelmöten:
Gnesta, Nykvarn, Onyx, Södertälje, Torshälla och Trosa/Edanö.
Två storfavoriter finns i Nykvarn och Södertälje, jag tror inget annat lag kan hota dessa två. Matcherna spelas med effektiv tid vilket gör att segrande lag i serien kommer bättre förberedd till kvalet. Det är bra!

Första omgången spelas enligt följande:

Trosa/Edanö - Onyx   6-4
Det var en tight match när lagen möttes i "höstserien" där Trosa vann med uddamålet (3-2). Vet inget om skade/sjuk läget i lagen men tror att Trosa är lite starkare än Onyx.

Gnesta - Torshälla  3-5
Gnesta har gjort en väldigt bra höst som gick vidare till vår A. Många unga tjejer lämnade klubben innan seriestart och jag är imponerad över att det gått så bra trots detta. Torshälla blandar och ger under hösten. Kan man ställa upp med sitt bästa lag så är man bra, men det brukar alltid saknas någon.

Södertälje - Nykvarn   5-4
Pratade med Micke i Nykvarn i går. Sa att jag inte skulle tippa matchen då den är helt öppen enligt mig. Men som sagt det blev ett tips i alla fall. Nykvarn har lite problem på skadefronten och det kan ställa till det i denna match. Båda lagen tar hem sina RIG-tjejer och där tror jag att Matilda i Södertälje betyder mer för dem än Rebecca igör för Nykvarn.

Tyvärr finns inga laguppställningar upplagda i någon av matcherna så lite svårt är det att tippa.

Jag återkommer under dagen med övriga serier i Södermanland, D2B och D3, samt distriktslags Sm m.m.


Kommentarer
Postat av: Jonte

Jag tror nog både Sara och LIBKs ledarstab är tillräckligt kompetenta att avgöra hur allvarlig en känning är, hon matchades ju ändå sparsamt. Oroa dig inte över det du Göte. Gratulerar till omgångens tipsseger!

2011-01-08 @ 15:31:00
Postat av: Jocke Modh

Rätt vinnare och rätt antal mål för hemmalaget i matchen mellan Gnesta och Torshälla.

Dock lyckades gästerna peta dit några bollar till.

2011-01-09 @ 20:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0