Segrar för "Rockets" och.....

Täby i gårdagens matcher.

Det blev en tät och spännande match i Wasa Sporthall som jag förmodade. Vinst för Södertälje med 5-3 (jag tippade 5-4) efter en bra sista period för Rockets. Jag var ju inte själv på plats men läser man dagens LT så var det tydligen delade meningar mellan coacherna vilka som var bäst.

Matilda Sjödin gjorde tre mål för sitt Södertälje och Rebecca ett för Nykvarn, så visst har det betydelse om RIG-tjejerna finns på banan.

Nu är det alltså Rockets i "pool position" och Nykvarn tätt efter. Om inget lag "snurrar" på banan eller får maskinfel, dvs tappar poäng mot de andra fyra lagen, så avgörs loppet den 12:e mars i Björkestahallen.

Att Täby skulle rå på Råsunda i Solnahallen var väntat. Jag såg att Jennifer Stålhult var het och gjorde 5 mål, det blev 5 ass från Malin Söderbergs klubba ett radarpar som Telge får se upp med på söndag. Det är lite av en vinna eller försvinna match för Täby, förlust och man kommer inte ha något med seriesegern att göra.

Är det ett skämt eller inte, jag menar det nya golvet som är inlagt i Hovsjöhallen?



funderar på att åka dit och verkligen se det med egna ögon!

Vad det någon som sa något om "Tälje tokar"?

- det går inte att spela innebandy på det golvet.....

- men vi har ju inte lagt in linjerna än.....


Grace har kommit ut med ett nytt nummer. Läsvärt som vanligt förstås. Tyvärr blir det nu ett uppehåll då Göran måste sköta om familj, firma, Täby FC men framför allt sin hälsa. Det har varit väldigt inspirerande att få fungera som medhjälpare i tidningen så jag hoppas att Göran återkommer och att jag då får vara med och skriva lite.

Kommentarer
Postat av: Nille

Snyggt! Kanon för innebandyn! NOT!

2011-01-13 @ 10:38:38
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: David K

Synd med Grace men det har vart på känn länge då de nästan aldrig skrivit något på sin hemsida, när tom våra bloggar är mer aktiva så är det illa..

2011-01-13 @ 16:14:38
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Jocke Modh

Hur är det med golvet i Hovsjö? Gör bilden det rättvisa?

2011-01-13 @ 22:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0