Sala Silverstaden eller....

Sten Sture, vem vinner div 1 norra?

Sten Stures "värvningar" av Anna Torstensson, Maria Schoeps och Evelina Sparf visade sig lyckosam redan från första matchen. Fyra mål av nyförvärven i segermatchen, vinst med 6-4, mot IKSU Ungdom. Men man är fortfarande fyra poäng efter Sala som vann sin match mot Rig-tjejerna med 14-7. I den matchen gjorde Helena Lundqvist


foto Hans Godén

hela 11 mål, vilket är nytt målrekord för div 1, helt otroligt!

Annars var det inga sensationer resultatmässigt i den serien.

I södra hade CL98 chansen att närma sig Vänersborg men laget räckte inte riktigt till utan de fick vända åter till Kalmar med en 8-6 förlust i bagaget, tungt värre. Däremot tog Östra vara på sin chans att haka på runt strecket med sin vinst över  Warberg med 3-2.

I den haltande tabellen är det väl bara Pixbo och Olofström som kan känna sig helt säkra på att få spela div 1 innebandy även nästa år. Givetvis också Jönköping men de kanske vill spela högre upp nästa säsong.

I min serie så vann vi (Telge) över Hammarby med 4-2. Jag var förstås och såg matchen och kunde konstatera att målskyttet för tillfället är iskallt. Vi vinner skottstatistiken i första med 13-1 och ska förstås stänga matchen redan då. Men vi vinner och har häng på Hässelby.


bilden från Telges hemsida.

"Jossan" Forsmark (bilden) och Nadja Nielikäinen gjorde två mål var. Ett längre ref finns att läsa på våran hemsida.

Jag hann även med en sväng till Linköping för att se deras match mot Köping. Den vann Köping med 6-2 och det var väl lite för stora siffror om man ska se till matchbilden. Men Köping är väldigt giftiga i sina spelvändningar för då går det fort. Även om systrarna Lindgren dominerar i laget så tyckte jag att det fanns några andra spelare som var bra i laget. Speciellt förtjust blev jag i Josefine Zakrisson född 95, där har Köping ett väldigt framtidslöfte. Julia "Jullan" Nilsson var också mycket bra.

I Linköping saknades Emelie Rosén i försvaret vilket märktes tydligt. Linnéa Almlöf bra back i matchen och lagets bäste i denna match tycker jag var Cecilia "Cissi"  Eriksson som flyttades ner till en backplats och gjorde det "jobbet" väldigt bra.

Hagfors tog en för mig mycket överraskande seger mot Täby när man vann hemma med 8-5. Måste kolla upp med Göran Hagberg vad som hände.

Jag hann även med att se sista perioden mellan IBF Linköping och Mjölby (div 2 Östergötland) som spelade före min "huvudmatch" i Folkungahallen. Seger för Mjölbytjejerna med 6-3 vilket med stor sannolikhet gör att Solfjäderstaden vinner serien och får kvala. Matchen som sådan är det förstås svårt att ha en bra uppfattning om då jag missade två perioder. Men den sista går väl inte till historien som någon "höjdar" period, tvärtom så var det ganska dåligt spel i den tycker jag.

Jag satt kvar på lördagen efter våran match för jag var nyfiken på se mötet mellan Södertälje och Torshälla i tvåan. Hade trott på en relativt jämn match men när Torshälla kom till spel med 7 utespelare så försvann intresset. Orkade med första perioden och då ledde Rockets med 5-1, det blev tillslut 13-4.

Det roligaste jag bär med mig från helgens alla matcher (hann med några till) var Telges flickor 97-98 match mot Strängnäs. Det blev vinst med 11-2 men det var inte resultatet (även om det var kul) som gladde mest utan det spel man presterar. Jätteduktiga på att "rulla boll" till varandra och inte alls mycket slå och springa spel. Elogé till Telge tränarna för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0