Innebandyn drar igång...

så sakteliga.

I morgon kommer jag att tillbringa en hel del tid i Västergårdshallen för att följa mini-turneringen som Tommy i Telges D2 lag ordnat. Att Telge kommer att få tuffa matcher är garanterat då de tre lag som kommer är väldigt duktiga.

Från Stockholms D2 serie kommer Tullinge som just nu ligger på tredje plats i den serien. Om laget vet jag inte så mycket mer än att Emma Liefvengren som går på Igelsta och spelat i Telge i många år finns där. Jag såg också att Josefine Melander som är en "gammal" stadslagstjej finns med i laguppställningen, men om de är med i morgon vet jag förstås inte.

Från Västmanland kommer Forsby som är serieledare (på bättre målskilland) i D2 serien för Västmanland/Örebro län. Såg att en gammal bekant från tiden i



var tränare för laget. Kul att se om han känner igen mig från den tiden. Han heter Jimmy Gunnstedt och jag kommer ihåg honom som en väldigt duktig spelare. Laget har en väldigt duktig spelare i Susanne Riutta som prövat på elitspel i Rönnby. Sussanne har gjort 38  (24 + 14) poäng på 11 matcher.

Appropå gamla bekanta så antar jag att Ted dyker upp som "chef" för Solfjäderstaden. Ytterligare en serieledare som kommer på besök, då man leder D2 serien i Östergötland. Man har till skillnad från Forby en bättre marginal till tvåan i serien (4 poäng). Solfjäderstaden har ett bra lag som varit med i toppen på D2 serien i flera år, så det är kanske är dax för laget att ta klivet upp i år.

Tvåan i den serien är IBF Linköping som i dagarna har presenterat ett nyförvärv som kan vara både fågel eller fisk.
Hon presenteras så här på hemsidan:

Spännande värvning till dam

Caroline Bleuer är forward och kommer att spela hos oss i IBF under våren. Hon anländer till Sverige i mitten av Januari. Caroline kommer från UHC Thun som spelar i Nationalliga B i Schweiz.

Vi vet egentligen ingenting om detta nyförvärv men det ska bli intressant det är säkert. Caroline är enligt vad vi kunnat få fram en fysisk och hårt jobbande forward som främst utmärker sig i defensiven.

Välkommen till IBF Caroline!

Det var egentligen ingen överraskning för mig då jag i högsta grad varit inblandad i denna övergång. Jag har haft kontakt med Andrea Schmutz som kom med en förfrågan om jag kunde hjälpa till att fixa en klubb åt Caroline som skulle flytta till Linköping och plugga. Andrea var ju målvakt i Kumla när laget spelade i div 1. 
Vi får väl se vad Caroline kan prestera men som Martin sa när jag pratade med honom om Caroline. "Är hon inte bra så får vi väl göra så att hon blir bra" Rätt inställning Martin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0