I veckan spelas det...

en hel del matcher i både elit och div 1.

Elitmatcherna är:
Pixbo mot Örebro där jag tror det blir en ganska lätt seger för Pixbo. Pixbo leder serien och har det att spela för. Örebro kan känna sig trygga för fortsatt spel i elitserien nästa säsong och jag tror inte de kan mobilisera det engagemang som skulle behövas för att slå Pixbo. Tips 7-3

På torsdag är det en toppmatch mellan IKSU och Rönnby. IKSU bör vinna den matchen så att laget inte tappar mark till lagen ovanför. Det gäller ju att komma bland de fyra första för att få fördelar av hemmaplan i slutspelet. 
Jag tror att IKSU vinner denna täta fight med 5-4.

I div 1 norra så spelas det två "hängmatcher" så att omgång 13 blir komplett.
Det är Sundsvall som tar emot RIG. Kul för RIG-tjejerna att få en match under lovet då jag antar att de flesta är hemma hos sina nära och kära. Hörde att RIG:arna ville flytta matchen men det ville inte Sundsvall. En mini-buss startar i Skåne och samlar sen upp tjejerna på vägen upp till Sundsvall. Jag tror att RIG är heta efter att få avbryta lovet och vinner matchen. Tips 3-6

Den andra matchen spelas mellan Ankarsvik och Dalen och den vinner förstås Dalen. Ankarsvik är hopplöst sist i tabellen medans Dalen spalar för att komma upp på mer säker mark. Tips 2-8

Det spelas också två matcher i södra serien där Ingelstad/Växjö tar emot Södra Dal. Södra Dal har gått sämre än vad jag förväntat i år men Växjötjejerna bör man väl slå? Jag tippar att de gör de så det blir 5-7

IFK Göteborg tar emot Östra från Jönköping och det känns som en oviss match. Östra är verkligen i behov av poäng och jag tror att de fixar två genom att vinna i SD. Tips 4-5

Mellersta serien har full omgång i morgon och jag tror att omgången är början på en ny "tipstävling", så här gäller det att skärpa sig.

Telge - Råsunda   X-X
Man behöver inte tippa sitt "eget" lag. Erika Tjusberg är med i laguppställningen och truppen ser komplett ut. Det är väl bara Sandra och Linn som fattas, båda dras ju med "långtids skador". Råsundas laguppställning saknas så hur deras lag ser ut vet jag inte.

Hässelby - Rönnby Ungdom   6-2
Hässelby jagar Telge i striden om förstaplatsen och vinner denna match ganska enkelt. Jag kan inte tänka mig att några elittjejer stannar hemma (laguppställning saknas) för att hjälpa Ungdom. De har ju en svår bortamatch mot IKSU den 6:e. Visserligen är Rönnby i stort poängbehov och jag antar att Rönnby gärna har ett lag kvar i ettan
men de släpper nog inga till denna match utan det blir väl isf till "sex poängs matcherna".

Täby - Fröjered   6-4
Fröjered fick storstryk i sin hemmamatch mot Täby (2-11) och jag vet att David i Fröjered var grymt imponerad över Täbys offensiva spel. Tror nog han tänker bakåt i denna match och försöker täta i slottet. Fröjered har förstås blivit bättre  sen den matchen men en lång resa bidrar till att det inte blir några poäng.

Skattkärr - Farsta   4-4
"Skattkärrsspelet" tror jag passar Farsta ganska bra. De kommer att få tid på sig att bygga upp sina anfall och slipper man farten så kan det gå bra. Skattkärr har inte direkt rosat markanden på slutet men har fortfarande ett betryggande avstånd till strecket.

Hammarby - Linköping   3-6
Hammarby har tagit 6 poäng på de tre sista matcherna och verkar vara på väg uppåt. Men Linköping är ett bättre lag och ska bara vinna denna match. Laget har ett mellanläge med 13 poäng upp till toppen och 11 ner till strecket så man kan spela avslappnat. 

Hagfors - Köping   5-8
Serien två "spring" lag så det blir full fart och många mål. Det var jämt målmässigt i första mötet (6-5 till Köping) mellan lagen och det kan bli det denna gång också. Men jag tror inte Hagfors får stopp på systrarna Lindgren så Köping rinner ifrån på slutet.

Kommentarer
Postat av: David K

Har IFK Göteborg ställt upp i innebandy, mkt intressant. :)

2011-01-06 @ 12:23:23
Postat av: Rosten

OPS! Råkade jag avslöja mitt favoritlag i fotboll, förutom Hot Spurs.. ;)

2011-01-06 @ 20:24:56
URL: http://rosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0