I Södermanlands och Östergötlands....

div 2 serier var det full rulle i helgen. Inte så värst överraskande resultat egentligen, kanske lite stora/små siffror i vissa matcher.

Södertälje slog Onyx med 3-1 och där hade jag väntat mig större vinstsiffror för "Rockets".  Man vann skotten enligt resultatrapporteringen med 37-16 så någon fara på taket att man skulle förlora matchen verkade det inte vara i alla fall. Det var kanske lite svårt också att "ladda om" efter segern mot Nykvarn i premiären.

Men komma laddade till matchen mot Torshälla i helgen som kommer måste man nog göra. Torshälla har gått som en slåttermaskin i sina två första matcher och vunnit med klara siffror. Först mot Gnesta med 17-3 och i helgen mot Trosa med imponerande 9-3, vilket var något överraskande för mig. Torshälla har svårt att få ihop två femmor till matcherna och med effektiv tid som det är nu så blir det ju ganska långa matcher.

Jag vet att Torshälla har något intressant på gång men har lovat att hålla tyst tills jag får klartecken, vilket antagligen sker inom den närmsta veckan.

Vad har hänt med Gnesta som har 5-30 och noll poäng på två matcher. Dessutom har de haft favören av hemmaplan i båda. Jag hade inte räknat med några poäng man att man skulle släppa in 30 mål känns lite konstigt. Sist blev det alltså stryk mot Nykvarn med 13-2 en väntad förlust men för mig med lite stora siffror. Nykvarn har liksom Torshälla en ganska tunn trupp just nu, Johanna Ottosson och Lena Hellsten skadade, Annika Thorén och Szilvia Schmidt (MV) slutat. Jag har hört rykten om att Sandra Ahtiainen varit och provat på annat håll men som sagt det är bara rykten.

Trosa har bara spelat en match så statusen på laget väntar jag med. Onyx får kriga i botten av serien misstänker jag fast även de har bara en match spelad.

I Östergötland vann Solfjäderstaden över Finspång som jag hade tippat, alltså med 13-2. Fjädern håller sitt fyra poängs avstånd i toppen på tabellen till IBF Linköping som också vann sin match. Lite jämnare var det mot Linköping Ungdom, resultatet 4-2.

Även Mjölby och Åby vann i denna omgång så det var verkligen segrar för "topplagen" mot "bottenlagen". Men både Mjölby och Åby är alldeles för långt efter Solfjäderstedn för att vara något rejält hot om seriesegern. Det är bara IBF som kan peta ner laget från "tronen" och det tror jag inte de klarar. Jag tror också att Linköping är ganska nöjda med att spela i tvåan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0