Hinner jag med mer...

än en match imorgon? Klart är ju iaf att man måste vara i Wasa Sporthall och se:



Det ska bli kul att stifta bekanskap med Hagfors. Missade bortmatchen då jag var sjuk. Laget har gått bra och vann över Täby i förra omgången. Det blir väl att bjuda Johan på en Södertäljekringla (läs kanelbulle) när han kommer, sen får vi se om det också är en segerbulle.

Vårat D2 lag spelar match mot Kvarnen senare på kvällen och det är väl mycket möjligt att man tar sig en sväng ut till Björkestahallen också. Är lite knapert med poäng för det laget så det skulle sitta fint med tre imorgon.

I den "riktiga" D2 serien, den som ger vinnaren en kvalplats till div 1 så är det full omgång imorgon.  Följande matcher spelas:

Trosa/Edanö - Nykvarn   3-8
Trosa får tydligen ingen ordning på sitt spel och det kan förstås bero på att det kommit många nya till denna säsong. De vann visserligen "prestigematchen" mot Gnesta med 4-2, men jag tror inte de kan rubba "Wasells" Nykvarn. Det är förstås jobbigt att varje match är en måste match för "Nyken" man får ju inte tappa till Södertälje och deras match ligger tidsmässigt före Rockets match.

Gnesta - Södertälje   4-10
Gnesta har något överraskande förlorat stort i sina hemmamatcher mot Torshälla och Nykvarn och jag tror de åker på ytterligare en. Rockets har en bättre och bredare trupp som kommer att "mala ner" Gnesta. Det känns fortfarande som hemmalaget är nöjda med att få spela i D2 A.

Torshälla - Onyx   7-4
Torshälla kan tydligen matcha två femmor i denna match och det bör räcka för att slå Onyx. Jag var och såg deras match mot Södertälje (iaf en period) och där kunde man konstatera att är man "bara" sju utespelare så blir det "pannkaka". Onyx har mött båda topplagen så det kanske är dax att vinna nu, men jag tror att de i så fall får vänta tills nästa omgång (minst).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0