Elitserien har några...

väldigt intressanta/spännande matcher denna helg.

Idag möter Karlstad Örnsköldsvik på hemmaplan och det är förstås en väldigt viktig match när det gäller kvalstrecket. Ett poäng skiljer till Ö-viks fördel och vinst för dem så blir det jobbigt för Karlstad. Det känns som om tjejerna från Karlstad varit lite hetare än Ö-vik i de senaste omgångarna så jag tror på hemmavinst med uddamålet, 5-4. Övriga matcher idag är Djurgården mot Endre, där det blir vinst för DIF med 6-4 och att IKSU på hemmaplan ska ha några som helst problem med Lockerud är det väl ingen som tvivlar på. Storseger för IKSU med 9-2.

I söndagens matcher så möter Örebro Örnsköldsvik i en match som om den förloras av hemmalaget gör att de ramlar in i kvalstriden. En väldigt oviss match men jag tror att Örebro spelar sig "fri" från kvalstrecks dramatiken med en 4-3 vinst. Pixbo tar emot Rönnby och jag tror de vinner med 6-4.

Derby i Stockholm mellan Huddinge och Täby, en match jag skulle vilja se men jag har fått ett uppdrag som "materialare" för D3 laget som matchar i Katrineholm. Såklart en väldigt viktig match i striden kring slutspelsstrecket. Huddinge har två förluster och Täby två vinster med sig in från de två senaste omgångarna. Det har förstås varit skillnad på motståndet i de matcherna men att vinna ger alltid positiva känslor. Tror att Täby drar längsta strået och vinner matchen med 4-3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0