Det blev i Västergårdshallen...

jag tillbringade större delen av gårdagen. Minicup mellan fyra D2 lag från fyra olika distrikt var en intressant mix. Jag var nyfiken på hur unga Telge skulle stå sig i så kvalificerat motstånd som de skulle få från Forsby, Tullinge och Solfjäderstaden. Telge har haft en stigande utveckling under Tommy och Dannes ledning hittills denna säsong och det visade sig att de kunde bjuda på bra motstånd.

Första matchen mot Tullinge ledde de med 2-1 tills det bara var 14 sekunder kvar av matchen då en oturligt kvitteringsmål smet förbi en chanslös Erika.

I andra matchen mot Forsby blev det mer att bara försvara sig, då Forsby är ett riktigt bra lag. Resultatet blev till sist 5-1 till Forsby.

Sista matchen i gruppspelet var mot Solfjäderstaden från Östergötland och även i den matchen lyckades Telge spela oavgjort med resultatet 2-2.

Det finns mycket talang i Telge och utvecklingskurvan för många av spelarna pekar uppåt och det ska bli kul att följa tjejerna i vårserierna.

Erika Johansson (Mv) som inlånats från D1 laget var briljant och det var mycket hennes förtjänst att det blev så bra resultat som det blev.

Turneringen vanns av Forsby som slog Tullinge med 4-3 i finalen. I matchen om tredje/fjärde plats visade Solfjäderstaden varför man leder D2 serien i Östergötland och vann övertygande med 5-1.

bilden hämtad från Telges hemsida.

Turneringens bäste målvakt, back och forwards korades också och det blev från vänster på bilden:

Susanne Riutta (Forsby)  forward

Josefine Melander (Tullinge) back

Erika Johansson (Telge) målvakt

Summa sumarum en kul turnering som jag hoppas kan bli något av en tradition.

Jag han också med en snabbtur till Wasa där Södertälje mötte Tyresö/Trollbäcken i en träningsmatch. När jag åkte stod det 2-0 till Södertälje men jag fick höra att T/T vände på matchen och vann med 4-3.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0