Börjar vi närma oss...

avgörandet i de olika div 1 serierna? Det är 6-7 matcher kvar och man kan kanske efter helgen se vilka lag som ska vinna respektive försvinna.

I norra så spelas det hela 10 matcher i helgen och vissa är förstås mer intressanta än andra. Både Sala och jagande Sten Sture har två bortamatcher och bör förstås vinna dessa om man vill vinna serien. Den på pappret tuffaste matchen har Sten Sture som ska möta RIG. RIG orkade inte med att hota Sala i förra omgången och frågan är om man kan spela bort Sten Sture från en eventuell serieseger. Jag tror inte det då nyförvärven i Sten Sture har spetsat till anfallet betydligt, så det blir vinst och fortsatt hopp för Uppsalalaget. Men man är fortfarande fyra poäng efter Sala då jag tror de vinner sina matcher mot Skellefteå och Boden. I botten kan Boden tighta till det ordentligt genom att vinna över Alunda, vilket jag tror man gör.

I södra så är det ju klart att Jönköping går till kvalserien men sen är det väldigt ovisst. Det är väl egentligen bara Pixbo och Olofström som kan känna sig helt klara för div 1 spel även nästa säsong. Det spelas sex matcher och två är väl inte lika "heta" som övriga fyra.

Ingelstad - Pixbo   3-6
Pixbo bör vinna matchen ganska komfortabelt.

Jönköping - Engelholm   7-3
Samma här jag tror inte att bortlaget får med sig några poäng eller är ens nära att få det.

Älvstranden - CL98   4-5
Jag tror att Kalmartjejerna tar sista chansen att haka på runt nedflyttningsstrecket.

Östra - Södra Dal   6-4
Södra Dal har varit lite upp och ner i slutet, Östra kämpar för att få spela kvar i ettan. Tror på hemmaseger på grund av favör av hemmaplan.

Olofström - Göteborg   7-5
Göteborg är en liten besvikelse denna säsong de har material för att ligga högre upp i serien. Nu har det släppt Tikkanen till Pixbo och det gör ju inte situationen bättre.

Warberg - Vänersborg   4-3
Warberg är väl den stora missräkningen för många. Lysande spel på försäsongen men sen har det tagit stopp. Jag tror dock att de tar sig samman och slår Vänersborg.

Skulle mitt tips slå in i matcherna så blir det en väldigt spännande avslutning på södra serien.

Sen till "min" serie och tipstävlingen. Några nyckelmatcher finns det väl, det kan vara tight eller inte tight efter helgens matcher.

Telge möter Hagfors i Wasa Sporthall och det är lite annorlunda än att möta Hagfors på hemmaplan. Johan har skrivit i sin blogg att de fysat ner både Köping och Telge (han menade Täby) så det blir alltså ett fysiskt spelande Hagfors vi får möta. Jag pratade lite med Göran (Täby) om matchen och han tyckte visst att det var fysiskt spel, snudd på brutalt i vissa moment och var väl inte helt nöjd med domarnas insats. Jag tippar inte den matchen men må bästa lag (Telge?) vinna.

Hässelby - Linköping   6-5
Jag såg Linköpings match mot Köping och då var man inte alls med i första perioden. Jag tror att man kan få det besvärligt med hemmalagets spelvändningar. Fast visst vore det kul med en bortaseger.

Fröjered - Köping   5-5
Fröjered var nära att knipa poäng på bortplan mot Köping och är vassare hemma. Kan man få stopp på kontringarna och Köpings långa bollar så kan man vinna matchen. Men Fröjered måste vara medvetna om att Köping inte bara består av tvillingarna. En liten chansning från min sida.

Farsta - Råsunda   6-4
Ett derby som kan gå lite hur som helst. Känns som om båda lagen är ute ur serien redan.

Täby - Skattkärr   7-3
Täbys kreativa forwards löser upp bortalagets "igelkottsförsvar" utan större problem. Parkettgolvet gör sitt till för att det blir en klar hemmaseger.

Rönnby Ungdom - Hammarby   4-3
Sista chansen för Rönnby att skriva ner spelare till Ungdom. De har själva match samma dag så jag tror inte det blir mycket hjälp "ovan ifrån" för Ungdom. Trots det så tror jag på en hemmaseger och fortfarande lite hopp för laget. Förlorar Hammarby så känns det som om det är kört för det Stockholmslaget också.


Kommentarer
Postat av: info

Pernilla Karlsson från Köpings IBF klar för Rönnby Ungdom

2011-01-28 @ 04:30:34
Postat av: charleyn

Jag tror att älvstranden klappar till cl ordentligt 11-3 eller nåt...



Realistiskt??



JA!!

2011-01-28 @ 20:34:56
Postat av: Rosten

Visst kan Älvstranden vinna, men 11-3? Det känns som för stora siffror, CL har hyfsat rutinerade tjejer och jag tror inte de "springer bort" sig alltför många gånger. ;) sen får du tänka på att jag är till 50% smålänning.....

2011-01-28 @ 22:55:14
URL: http://rosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0