Året 2010 som jag...

minns det. Då handla det förstås om innebandy och mig.

6:e januari:
Jag fyller 60 år och får ett SM guld i present av killarna i Stockholms stadslag. Finalvinst över Göteborg. Tyvärr "dippade" tjejerna i detta SM och gick inte vidare från gruppspelet. När hände det sist?

30:a januari:
Tung förlust för Linköping IBK på bortaplan med 5-2 mot Surte vilket gör att "vi" ligger väldigt risigt till i tabellen. Anledningen till förlusten beror (enligt mig) på att en tjej i laget "flippar ur" totalt på bussen när hon får reda på att hon inte ingår i det startande laget. Det stora störningsmomentet hinner vi inte reparera innan matchstart.

1:a februari:
I ett möte med "sportchefen" och ordförande innan träning i Ljungsbro Sporthall beslutar jag att kliva av tränaruppdraget. Givetvis var det detta som herrarna försökte framföra utan att komma till skott. Jag har många gånger efter det funderat på hur f-n jag orkade sitta och pendla mellan Södertälje och Linköping.

6:e mars:
Firade Liisas 50 årsdag med stort kalas på Torekällberget. Dottern Emma var inte med på kalaset utan var i Göteborg och spelade en helt avgörande match mot Pixbo. Vi fick ett glädjande SMS på kvällen att Linköping vann med 13-7 och klarade kontraktet.

16:e mars:
Förlust mot Celsiusskolan i skol SM för tjejerna. Efter att ha skjutit upp matchen några gånger då Celsius hade svårt att få med sina tjejer hade vi i princip hela förstafemman borta på speldagen. Det fick man för att man var snäll!

11:e april:
Distriktslags SM för DJ/HJ-17 i Nyköping. Tjejerna fixar ett SM guld till mig och killarna ett brons. Tjejerna tycker jag var helt överlägsna i SM:et och stod i en klass för sig. Killarna "dippade" tyvärr i semi mot Västerbotten.

17:e april:
Liisa och jag och såg SM finalerna, inbjudna av Stockholms Innebandyförbund. Vinster för Rönnby och Storvreta.

26:e april:
Efter mycket funderande hit och dit på vad jag skulle syssla med säsongen 2010/2011 tackade jag ja till Telges erbjudande att verka som sportchef för damverksamheten.

5:e september:
Var i Karlstad och såg Telge göra en kanonmatch mot KAIS Mora i finalen Kallsta Open. Förlust på straffar.

15:e september:
Chockbesked från Svenska Innebandyförbundet. SIBF hade rankat Nyköping före oss (Igelstaviken) när det gällde NIU-certifiernig. Vi var inte det enda REK-gymnasiet som fick ett negativt besked. Av 12 skolor som SIBF ansåg att de (innan NIU-certifieringen) kunde rekommendera som innebandygymnasier dög plötsligt bara 4 skolor!

21:a september:
Träffade Peter Sirén från Stockholms Innebandyförbund. Fick redan på att jag inte längre var aktuell som överledare för stadslagsverksamheten. Enligt Peter hade jag inte stadslagstränarnas förtroende. En sanning med viss modifikation.

14:e oktober:
Vi (Liisa och jag) var och såg Telges första och förhoppningsvis enda förlust. Matchen var mot Skattkärr och vi "passerade" Karlstad efter en väldigt trevlig herrgårds vistelse på Hennikehammar utanför Filipstad.

30:e november:
Igelstavikens killar gick vidare i skol SM som vi spelade i Wasa Sporthall.

8:e december:
Tjejerna åkte ur mot Celisus i år igen! Jodå, det fanns tjejer på "läktarn" detta SM också.

21:a december:
Telge slår Köping på bortplan och vi går till juluppehåll med en serieledning.

Givetvis finns det egentligen mycket mer att berätta men jag nöjer mig med detta. Innebandy är det ju "alla dar i veckan" på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0