Minne Dahlerus är en av...

de som skriver bra och läsvärda bloggar på innebandysajten. Bland annat har hon skrivit en blogg om när hon som "junis" kom till Högdalen och fick spela med storheter som Åsa "Kotten" Karlsson och Carina Rosell.

Minne hade iaf lite koll på de spelare hon skulle spela med, värre var det för en av Stockholms F15-tjejer för något år sedan.

Minne och jag, som fungerade som "överledare", satt och åt frukost på hotellet i Linköping under ett distriktslags SM för F/P-15. När vi satt där så kom en tjej från laget fram och satte sig vid vårat bord. Efter en stund tittade hon på Minne och frågade:

"Har du spelat innebandy?" (Jag har bestämt för mig att hon sa "har" och inte "spelar").

Minne svarade nästan lite "försynt":

"Jo, jag har prövat på det".

Då var jag tvungen att flika in:

"Du sitter faktiskt mitt emot Sveriges mesta landslagsspelare. Hon har flera VM-guld, Europa-cup guld och massor med SM guld".

Den tejen fick jag påminna om att hon skulle äta frukost också.

Kommentarer
Postat av: Minne

Ha ha Göte, det kommer jag också ihåg. Tror att det var en av mina nuvarande lagkamrater som kläckte den kommentaren. Hon har inte så mycket koll nu heller. ;)

2011-02-10 @ 21:53:41
Postat av: Jocke Modh

Liknande händelse hade vi i mellandagarna när Torshälla hade en träning ihop med Skälbys juniorer och en av deras mycket unga spelare skulle spela backpar ihop med vår Anna Vartiainen (numer Larsson).

Den unga tjejen förklarade att hon kunde spela både höger- och vänsterback så Anna fick välja den hon tyckte funkade bäst.

Efter ett tag blev Skälbys unga fröken varse vem hon spelade med.

2011-02-10 @ 22:32:46
Postat av: Gittan

Underbart! Gillar sådana där gamla anekdoter.

2011-02-11 @ 10:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0