Linköping klarade av...

Solfjäderstaden i DM finalen. Klar seger med 6-1 och enligt Nilles blogg kunde det blivit ännu större. Vad som Solfjäderstaden tyckte har ännu inte publicerats på deras hemsida, men det brukar alltid skilja lite på vad lagen tycker om matchen. Johan (Hagfors) och jag hade ju helt olika syn på våran match, men det är som det ska tycker jag.

Missade alltså matchen men vi fick istället besöka den icke spelande, sjuka dottern. Så det blev en resa till Linköping och absolut mycket mer tid att umgås på än vad som blivit fallet i Motala Sporthall.

Ikväll är det två matcher i mellersta, i morgon ytterligare två och sen blir omgång 18 komplett på torsdag med en match.

Fröjered och Linköping tjuvstartade omgången redan i lördags och det blev en (på pappret) relativt klar seger för Fröjered som alltså slog Linköping i båda mötena. Bra gjort! Hade ju förstås tippat bortaseger så noll poäng i den matchen.

Här kommer mitt tips för omgång 18:

Råsunda - Hässelby   3-8
För oss vore det ju bra om "Zunda" kunde skrälla men den chansen är väldigt liten. Man säger att "i ett derby kan allt hända" men Hässelby slår Råsunda 9 gånger av 10 och det är inte den tionde matchen ikväll.

Rönnby Ungdom  - Telge
Jag hade tänkt åka med till Västerås men det blev inte så. Vi har fått till stånd ett möte med kommunen ikväll och det "bör" jag vara med på. Jag har ju uttalat mig i tidningen angående höjningen av planhyror och som nybliven "media kändis" så är det bra om jag närvarar.

Hammarby - Täby   3-8
En lika dan match som den mellan Råsunda och Hässelby. Derby men 9 gånger av 10 regeln gäller i denna match också och som sagt inte den tionde.

Skattkärr - Hagfors   5-4
Ett dessto hetare derby i Värmland. Matchen kan förstås sluta hur som helst men något måste jag ju tippa och då blev det så här.

Köping - Farsta   12-3
Hemmalaget kommer att springa sönder Farsta tror jag och då rinner det iväg i målprotokollet. Men kan Farsta få hejd på Köpings spring så kan det bli mycket jämnare.

I södra har Olofström slagit Älvstranden med 4-3, vilket gör att Älvstranden inte fich något glapp till de andra lagen som slåss kring nedflyttningsstrecket.

I morgon är det några väldigt viktiga matcher i den serien. Älvstranden möter Vänersborg i en väldigt viktig 6-poängsmatch. Hur svår som helst att tippa men mitt försök blir seger för Älvstranden med 4-3
CL98 har sista chansen att haka på kring strecket i sitt möte med Östra. Har sagt att jag är smålänning till 50% och då Kalmar bara ligger 3-4 mil från mina "hemtrakter" så får jag väl hålla på CL98. Därför tippar jag 6-4 till hemmalaget.

Att Jönköping ska slå Ingelstad/Växjö är givet och lika säkert är det nog att Olofström slår Engelholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0