Huddinge - DIF var söndagens

match för mig (och Liisa och Johanna). Det var ett tag sedan jag var på en elitmatch, tiden räcker tydligen inte till nu när man som sportchef har en hel del lag att försöka hinna med.

Huddinge som blev så totalt sågade av många, även jag hade mina funderingar på hur det skulle gå, visade DIF att med vilja och motivation kommer man långt. Jag tycker det var en välförkänt seger för Huddinge. DIF visade upp ett väldigt darrigt försvarsspel där forwards inte hjälpte till bakåt. Offensivt fanns det också en hel del att jobba med i Djurgården, men de kanske gjorde en mindre bra match har inte så mycket att jämnföra med denna säsong.

Emelie i Huddinges mål var väldigt bra i matchen och höll Huddinge kvar i matchen vid flera tillfällen. Det var iaf kul att äntligen få tid att se en elitmatch. Jag ska försöka få till det vid flera tillfällen under våren.

Rockets drog längsta strået i "Göteborgs derbyt" mot Telge. Seger med 2-1 där segermålet  som Lisa sköt tydligen krånglade sig in med hjälp av fötter och ben. Rockets fick därmed möta min storfavorit till segern i detta gruppspel Pixbo och det blev en förlust med 8-3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0