Fredagsmatcher och tippning...

står på programmet i denna blogg.

I elitserien är det två viktiga matcher ikväll, båda kan ha stor betydelse i nedflyttningsstriden. Lockerud tar sig an Karlstad hemma i Vadsbohallen och Örnsköldsvik möter Dalen på bortaplan.

Lockerud känns det som har sista chansen att hänga på de andra lagen och jag tror att man tar den. Jag tippar en hemmavinst med 6-4

Örnsköldsvik däremot tror jag förlorar mot Dalen. Tips: hemmaseger med 7-3

Östergötlands div 2 serie har tre matcher på programmet ikväll. Serien är ju avgjord men en intressant "debut" äger ju rum. Det är Hanna Junland som gör sin första match för Linköping Ungdom, rutin som kan vara till nytta för laget resten av serien. Matchen mot Finspång vinner man förstås klart, jag tippar 7-2 till ungdom.

Åby tror jag inte kan rubba Solfjäderstaden trots att man har favör av sin lilla hemmaplan. Bortaseger med 8-4

I matchen mellan Boxholm och Mjölby finns det lite "derbykänslor" som kan göra att det blir en tuff drabbning. Men Mjölby är bättre så de vinner med 6-3

I veckan vann IBF Linköping mot KFUM Norrköping med 5-4 i SD. Matchvinnare var Anna Rhöös som gjort come-back och hon gjorde därmed sitt första mål för säsongen. Nu väntar jag bara på att nyförvävet från Alplandet, Caroline Bleuer ska sätta sitt första mål. Kul att hon var så pass bra att hon "färgar" i laget, hon var ju ett osäkert kort som jag tipsade Martin om.

Det är kanske sista tipsomgången också då "Skattkärr Johnny" har knåpat ihop 19 poäng och alltså bara behöver två till för att komma till 21. Jag har 16 poäng har förstås chansen jag med.

Farsta - Fröjered   3-6
Farsta gjorde det bra förra omgången då man "stal" en poäng från Köping. Man gjorde det på Köpings hemmaplan så det var överraskande. Matchen mot Fröjered spelas i Högdalshallen och inte i Farstahallen vad jag kan se och det är nog ingen fördel för Farsta. Det var förstås länge sedan jag var i den hallen, jag körde många träningar och matcher med stadslaget där på 90-talet, så jag vet inte hur bra kvalitét det är i dagens läge på den. Men det är iaf inte parkettgolv.

Hässelby - Köping   4-7
Jag tror på en seger för bortlaget i denna match därför att det skulle gynna oss.  Med andra ord en "råchansning".

Linköping - Råsunda   6-2
En klar hemmavinst tror jag på. Råsunda är avsågade och Linköping ligger på säker mark. Det bör innebära att båda lagen spelar utan nerv och då känns Linköping som det bättre laget.

Täby - Rönnby Ungdom   4-5
Rönnby har fortfarande chansen att klara sig kvar. Visserligen är Täby ett bättre lag men motivation slår klass denna gång.

Hagfors - Hammarby   5-7
Inget lag har publicerat någon laguppställning så det är förstås svårt att veta vilka lag man ställer upp med. Det är fram för allt Hammarbys lag som är intressant, ställer man upp med sitt ordinarie lag så kan man ge Hagfors en fight. Laget är inte riktigt så dåligt som tabelläget visar. Nu när man är avsågade så kan man också spela ut utan nerver.



Själva möter vi Skattkärr och har revanch att utkräva. Jag tror inte det blir ett likadant bottennapp som i Karlstad i alla fall. Vi är starka (obesegrade) på hemmaplan. Jag kommer givetvis att vara på plats.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hanna Junland gjorde debut mot KFUM Norrköping för en vecka sedan!

2011-02-18 @ 20:37:46
Postat av: Rosten

Fel av mig

2011-02-18 @ 21:19:23
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åby vann mot ett tråkigt spelande solfjädern.Kan inte solfjädern prestera ett bättre spel än så kommer de ej klara kvalet

2011-02-19 @ 06:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0