Elitserien, DJ-18 och JAS...

kör för fullt i helgen.

I elitserien är det en hel del intressanta matcher. Vad händer i botten och kring slutspelsstrecket?

Örnsköldsvik tar emot Lockerud i en "måste" match. Vinst där och man tar ett steg mot förnyat kontrakt. Örebro möter Endre och laget är farligt nära kvalstrecket så en vinst skulle vara värdefull. Karlstad tar emot Täby, två lag som kämpar runt olika steck. Karlstad runt kvalstrecket och Täby runt slutspelsstrecket. Falun är också ett lag som kämpar runt slutspelsstrecket och laget har en svår bortamatch mot Rönnby. Även Dalen har match idag mot Pixbo. Det kan verkligen klarna kring strecken denna helg eller blir det resultat som gör det ännu mer ovisst?

I DJ-18 är det regionsslutspel denna helg och mitt Telge spelar i Göteborg (Härryda?) i en väldigt svår grupp som också innehåller Lockerud och Pixbo. Pixbo ställer upp med det bästa de kan spela med. Frontfigur blir väl Jennie Tikkanen nyförvärvet från IBF Göteborg och finska U-19 landslaget. Lockerud däremot tar med sina bästa på "norrlandsturnen" för elitlaget och är väl inte lika starka som i gruppspelet.

I den andra gruppen i västra regionen är "grannen" Södertälje Rockets med. De möter Hagfors och Lerum. Hagfors kommer med hela sitt div 1 lag förutom två spelare som passerat åldersstrecket för DJ-18.  Lerum är två i div 2 Göteborg och har en hel del spelare med från det laget. Rockets är också ett div 2 lag som leder Södermanlandsserien och har i princip hela laget med i Göteborg.

Jag tror att både Telge och Rockets har chans att få spela semifinaler på söndagen med sen är det nog stopp. Tippar en final mellan Pixbo och Hagfors som Pixbo vinner.

Södertäljes killar fick mycket pisk av Mullsjö i JAS. Enligt skotten var det jämt men resultatet 1-8 måste svida ordentligt. Jag får väl kolla med killarna på måndag i skolan vad som hände.

Nykvarn spelar i Växjö idag mot IBK Vöikers som enligt innebandymagazinet är favoriter i den matchen. Men "Nyken" slog i veckan ut Karlstad som var favoriter i den matchen så allt kan hända.

Jag får väl passa på att gratulera Solfjäderstaden till seriesegern i div 2 Östergötland. För jag kan inte tänka mig att något lag ska komma ikapp efter gårdagens resultat. "Fjädern" vann klart över IBF Linköping med 5-1 och fick lite hjälp av Åby som slog Mjölby med 7-4.

Jag hade missat dessa matcher så något tips blev det alltså inte men jag hade nog haft rätt på Solfjäderstaden men missat Åby.

Det lutar mot att Solfjäderstaden får möta Färjestaden i kvalet, kan bli nog så tufft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0