Efter gårdagens matcher växte...

gapet mellan Hässelby och oss. Vi (Telge) är nu tre poäng före och har väl ett "bonuspoäng" i målkvoten där vi har 20 plusmål mer än Hässelby. Jag har hört från många ledare i andra lag att "ni är det bästa laget i serien", men till slut är det ju så att det är laget som ligger först den 13:e mars vid 15-tiden som är det. Det blir den gamla klychan "en match i taget" så får vi se hur det slutar.

Våran match mot Skattkärr blev en vinst med 6-1 efter stundtals bra spel. Saknar fortfarande mer backskott, då jag vet att det finns skottkapacitet hos dem och så har vi ibland väldigt svårt att få in bollen i givna lägen. Erika fick förtroendet i målet och hade lite otur på deras mål annars var hon felfri. Ett ref finns att läsa här. Var inne på Skattkärrs hemsida men Johnny har inte hunnit med sitt ref än. Förlust för Johnny alltså men han har stora chanser att vinna tipstävlingen även om jag tog in lite med en "tre-poängare" med rätt resultat i matchen mellan Farsta och Fröjered (3-6). David har lagt in ett kort ref från den matchen.

Våra "huvudkonkurrent" Hässelby fick en SD-förlust mot Köping och den var väl inte helt oväntad. Köping är tunga att möta och som vanligt är att när man har ett PP så kontrar någon av systrarna Lindgren in ett mål. Denna gång var det Hanna som avgjorde matchen efter 1 min av SD då Linn Ekermalm satt utvisad. Jag tror att Köping gör mer mål i box-play än vad de släpper in. Nu får Hässelby lita på hjälp från något att lagen vi har kvar att möta som de skriver på sin hemsida.

Idag var det väl tänkt att jag skulle ner till Linköping och se matchen mot Råsunda. Men jag stannar hemma och kollar D2 laget istället, där Jessica Helsén och Sandra Lindholm gör debut. Har ju sett Linköping spela och tror inte jag hittar några nyheter i matchen. Det blir inte samma spel mot Råsunda som mot oss, för Råsunda blir nog en "mums-bit" för LIBK och vi tänkte nog vara lite mer svårtuggade nästa helg.

Är Södermanlands div 2A avgjord nu? Överraskande förlust för Nykvarn mot Trosa/Edanö. Wasell litade inte på hjälp från andra lag utan gick för seger vilket gjorde att Amanda kunde göra 4-3 målet i öppen kasse. Härlig gambling från Nykvarns sida som inte hjälpte denna gång. Tvåmålsskyttar blev tjejerna från innebandyn på skolan Amanda och Stephanie, kul. Har väl inte fått någon helhetsrapport från matchen men vad jag har hört så låg väl egentligen Nykvarn närmare en seger. Läser man i matchprotokollet så vann de skotten med hela 48-19.

Som "ett brev på posten" kom det förstås syrliga kommentarer från Trosahåll om min tidigare blogg där jag skrev att "Trosa var på dekis". Men det behövs mer än vinst i en match för att jag ska ändra på min uppfattning om att Trosa, med den trupp man har, har underpresterat denna säsong.

I div 1 norra så vann både Skellefteå och Boden sina matcher, så snacket om att "motivation slår klass" är nog inte helt taget ur luften. Alltså status Q mellan lagen.

Södra serien så tror jag att CL98 definitivt kan säga adjö till fortsatt div 1 spel efter förlusten mot Pixbo. Annars är det fortfarande väldigt ovisst vilket som ska bli det fjärde laget att kliva ner i tvåan. Avslutningen på serien blir en riktig rysare.

I elit tog Falun sista chansen att hänga på kring slutspelsstrecket genom sin seger över ett omotiverat (?) Djurgården. Viktig match idag mot Huddinge. Kan Lockerud ställa till det för Örebro idag eller ska Örebro säkra kontraktet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0