DM för hela slanten....

blev det i helgen, med tyngdpunkt på lördagen.

Började med att se våra 97/98:a tjejer spela mot Flen och visst blev det vinst. 8-4 efter en bra början och en lite sämre avslutning. Kan förstås vara svårt att hålla fokus när måkvakten blir skadad och en utespelare kliver in istället. Men Emelie visade sig vara riktigt duktig i målet också, innan hade hon visat att hon kunde göra mål och nu hur man räddar från mål. Som vanligt spelade laget en en innebandy med tanke inte mycket "slå och jaga boll" där inte.

Åkte vidare till Wasa Sporthall och fick se Rockets dominera stort både mot Trosa och Strängnäs. Stora siffror i både matcherna. Laget är jämt och maler ner sitt motstånd. Jag hann se en period mellan Nykvarn och Strängnäs (den vann Strängnäs med 2-1) innan det var dax för lite mat. Jag hörde senare när jag kom tillbaka att det blev kryss i matchen och det måste väl ses som en stor framgång för Strängnäs. Nykvarn var väl inte direkt heltaggade vad jag kunde se. Det såg väl lite bättre ut i matchen mot Trosa som vanns med 4-0 om jag minns rätt. Visserligen skapade Trosa en hel del men om man ska hänga med i matcherna måste man sätta sina chanser.

Dagen avslutade jag i Björkestahallen som "hjälp coach" åt Tommy och Flickor A laget. Det blev en 3-0 vinst över Onyx i första matchen för att sen spela 4-4 mot Nykvarn. Tjejerna i Nykvarn var betydligt yngre än oss men visade ingen som helst respekt utan körde med hög press hela matchen. Det lönade sig bra i denna match då tre av deras mål gjordes efter att de stressat våra backar till misstag. Vi gjorde visserligen en godkänd tredje period då vi vände underläge 1-3 till ledning 4-3 men ett "slött icke ingripande" gjorde att de kunde kvittera. Det var absolut inte oförtjänt på något vis.

Idag var det tänkt att jag skulle se DM finalen i Östergötland mellan Solfjäderstaden och Linköping. Men eftersom Emma inte skulle vara med så sjönk intresset för matchen från 100% till 0%. Det blev en resa till Linköping men den tillbringades på en helt annat plats än i en idrottshall.

Jag hann med att se två perioder av matchen mellan Telge och Flen i den andra DM-gruppen för damer innan resan till Linköping. Vi ledde med 9-0 när jag gick och det blev till slut 15-0 till oss. När den andra matchen mellan Telge och Onyx spelades satt jag i bilen på väg hem men fick ett SMS att vi vann med 7-2. Dess emellan hade Onyx slagit Flen med 4-3.

Så om jag fått ihop det på rätt sätt så möter vi Nykvarn i den ena semin (intressant) och Södertälje möter Onyx i den andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0