Då åker man till...

Linköping för match mot LIBK. Det känns lite konstigt att skjutsa ner Emma för att se henne i motståndartröjan.

Det blir en tät fight och deet känns som det är väldigt viktiga poäng vi spelar om nu när Hässelby gjorde processen kort med Hagfors och vann med hela 8-1. Imponerade! Referat finns att läsa här.

Fröjered hade chansen att säkra div 1 platsen även nästa säsong genom vinst över Rönnby Ungdom men tyvärr för David gick mitt tips igenom, då jag hade tippat 4-5 som också blev slutresultatet. Lite om vad David tycker om matchen. Just nu ligger Skattkärr under strecket men kan "ordna" upp det idag om de vinner över Råsunda.

I södra slog Ingelstad Vänersborg med hela 6-1 och det måste vara en väldig missräkning för hemmalaget. Tre viktiga poäng som man tappar mot ett redan avsågat lag, gör att man ligger riktigt illa till i serien. Vet inte vad som gick snett men det känns som om Vänersborg fått något av en "mental härdsmälta".

Östra vann över Olofström i SD, två väldigt viktiga poäng för Jönköpingstjejerna.

Södra Dal mot Göteborg spelas idag och man behöver ju inte skriva längre att det är viktiga matcher södra då många lag är inblandade i bottenstriden. Även Älvstranden ligger och slåss om nytt div 1 kontrakt och de möter Jönköping. Blir en svår men inte helt omöjlig nöt att knäcka. Warberg möter Pixbo och det är två lag som har sitt på det torra. Jag tror att Pixbo vinner den matchen. Sista matchen i södra att skriva om är CL98 mot Engelholm, där skånskorna har vaknat till på slutet och tagit poäng. Jag tror att degör så även idag, det blir en trepoängare till bortalaget.

Ska Rockets definitivt säkra kvalplatsen idag? De möter Torshälla på bortplan ett hemmalag som enligt laguppställningen ser ovanligt komplett ut. Kan bli tufft men jag tror att Södertäljetjejerna vinner.
Derby mellan Gnesta och Trosa, ska Gnestatjejerna få revanch? Jag tror inte det utan det blir vinst för Trosa.

I Östergörland spelas det en match före och en match efter "huvudmatchen" mellan Linköping och Telge i Folkungahallen.
Ungdom möter Mjölby i "förmatchen" och jag tror de har stora chanser att vinna den som "evakueringsmatch" spelas IBF Linköping - Boxholm och den matchen vinner förstås IBF. Åby mot Finspång kan väl bara sluta på ett sätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0