Att Lockerud ramlar...

ur elitserien bör väl vara helt klart. Jag har svårt att se att man ska komma ifatt lagen ovanför nedflyttningsstrecket. Vilket lag som däremot hamnar näst sist är väldigt ovisst, nu har även Örebro dragits in i den problematiken. Örebro har ju inte direkt odlat någon vinnarkultur efter oktober, bara förluster och det sätter sig givetvis i huvudet på tjejerna i laget. Både Ö-vik och Karlstad har vunnit matcher i år och har troligen en bättre känsla i lagen. Kanske sista omgångens match mellan Karlstad och Örebro blir helt avgörande?

I norra div 1 serien så är Ankarsvik och Alunda på väg ur och striden om vilka två som ska följa dem ner i tvåan står mellan Skellefteå, Boden och Sundsvall. Det är fördel Skellefteå om att undvika nedflyttning.

I mellersta ser ut att bli tre Stockholmslag som får ta steget ner i tvåan. Jag tror inte att varken Hammarby, Farsta eller Råsunda mäktar med att komma ikapp Rönnby Ungdom och Fröjered som är de två lag som får slåss för att undvika den fjärde nedflyttningsplatsen.

I södra åker Engelholm och Ingelstad/Växjö ur och CL98 ligger väldigt risigt till. Men sen är det knallhårt om vilket lag som ska slippa den fjärde platsen. Fyra lag (Östra, Vänersborg, Göteborg och Älvstranden) ligger runt strecket med 23 poäng. Även Södra Dal med 26 går ju inte helt säkert.

I Södermanland är det full fart i helgen då första omgången i DM med massor av matcher (gruppspel) skall avverkas. Så under lördagen blir det nog att pendla mellan Wasa Sporthall (damer) , Björkestahallen (Flickor A) och Västergårdshallen (Flickor B).

Jag var förresten uppe i Östertäljehallen ikväll och kollade när Emma T och Pernilla hjälpte F 97/98 med uppladdningen inför matcherna i morgon (Flickor B). Jag tror att det uppskattades av tjejerna att få sparring av D1 och känna på lite nya övningar.











Även i Östergötland spelas det DM, men där har man kommit till finalen, som spelas i Motala Sporthall mellan Solfjäderstaden och Linköping IBK. Gissa var jag hamnar på söndag em?

Måste väl också tippa första matchen i omgång 18 som spelas i morgon. De andra matcherna i omgången spelas under nästa vecka så de väntar jag med att tippa. Gick ganska uselt för mig i förra tipsomgången så det är väl till att skärpa sig.

Fröjered - Linköping   5-6
Jag tänkte först tippa hemmavinst men Linköping vill nog ha revanch för den "onödiga" förlusten på hemmaplan. Tror iaf att det blir en jämn tillställning.

Södertälje kommun höjer planhyrorna. Det har varit debatt i LT om att Telgebostäder ville höja med drygt 3%. Men vad är väl det? Kommunen "fläskar på" med en 20%-ig höjning, tror att det finns att läsa om det i morgondagens tidning.

Helgens bloggar kommer att innehålla mycket DM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0