20-0 ger inte direkt...

någon bra matcning för Södertälje innan kvalet, för kval ska det väl bli. Södertälje är ett komplett lag som maler ner sina motståndare och de har förstås en fördel av att man spelar effektiv tid. Till kvalet kan man också "plocka" hem Matilda från RIG och höjer kvalitén ytterligare på laget i och med det.

Sten Sture vann programenligt över Alunda men med lite mindre siffror än vad jag tippat, likaså vann Åby över KFUM med 8-6 efter att ha legat under med 4-0.

Ikväll spelas tre matcher i norra och en i södra. Sala tar emot Uppsala och ska väl vinna den matchen ganska enkelt. Viktig derbymatch i Sundsvall där Sundsvall möter Ankarsvik. Ankarsvik har vaknat till nu i slutet på serien och kan ikväll spela bort Sundsvall från alla tankar på fortsatt div 1 spel nästa säsong. Det är även ett derby i Umeå mellan City och RIG, där jag tror RIG vinner.

I södra kan Östra kliva över nedflyttningsstrecket om man vinner över Engelholm på bortaplan. Jag tror att man lyckas med det och vinner med uddamålet.

I Östergötlands div 2 serie är det också matcher ikväll. Där Boxholm tar emot Linköping Ungdom och där tror jag på bortaseger med 7-4. I den andra matchen möts Finspång och IBF Linköping och den kan bara sluta på ett sätt. Med bortavinst och siffrorna 9-3

Våran tipstävling vanns av Johnny så det är bara att gratulera, kul för en "Rockie" att kunna ta första platsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0