Vad händer i D2 serierna....

denna helg?

Om man ska gå på tidigare resultat i årets serie så ska det väl bara fyra stycken "en dag på jobbet" matcher i D2 Östergötland.

Linköping Ungdom möter Mjölby och det ska bli en säker vinst för bortalaget, jag tippar 3-7. Jag har ännu inte sett Hektor i Mjölbys laguppställning?

IBF Linköping möter Boxholm och inte kan väl Boxholm rubba Linköping? Tips 9-2

Solfjäderstaden möter KFUM Norrköping på hemmais och hade det varit förra säsongen hade jag trott på en tight match. I år vinner Solfjäderstaden den matchen lätt, tips 7-3

Åby - Finspång kan bara sluta på ett sätt, med en klar ÅBY vinst, det lär bli många mål i den matchen också. Tippar tvåsiffrigt för Åby 11-2

I Södermanland så finns det också några helt givna segrare, jag tänker då på Södertälje som möter Flen och Nykvarn som möter Mesta. Det kan bli tvåsiffrigt i båda matcherna. Nykvarn har ju Ottosson skadad och det sägs att det dröjer ett tag innan hon är med igen Men det ska inte ha någon betydelse i denna match då Mesta är alldeles för dåliga för att kunna rubba Nykvarn. Flen är visserligen obesegrade så här långt men har mött svagt motstånd hittills. Nu möter det ett mycket bättre lag så första förlusten kommer i helgen.

Telges D2-tjejer möter Trosa och det kan bli en jämn match. Jag hoppas givetvis det iaf. En femma har ju varit uppe och gnuggats på D1:s träningar och det bör höjt dem en del. Trosa har antar jag Johanna Johansson


borta då hon har stukat en fot. Maria Hellstrand har ju inte heller varit helt kry i veckan så vi får väl se om det kan påverka Trosa negativt.

Strängnäs - Onyx ser väl ut att sluta med en bortaseger och Torshälla ska väl slå Gnesta i kraft av sin rutin och hemmaplan.

Mitt tips som följer:
Nykvarn - Mesta   11-2
Södertälje - Flen   8-3
Strängnäs - Onyx   3-5
Torshälla - Gnesta   6-3
Telge - Trosa/Edanö hoppas på Telge seger.

I D3 Södermanland så möter Telges D3 lag Katrineholm. Katrineholm har i sitt lag Johanna Stenberg som förra säsongen spelade div 1 innebandy med Telge och då gjorde 18 poäng på 16 matcher. Det blir något att bita i för de unga tjejerna i hemmalaget.

Kvällen match var faktiskt en herrmatch, då jag var i Björkestahallen och såg derbyt mellan Nykvarn och Södertälje i div 1 mellersta. I laguppställningarna i den matchen fanns det 14 killar (7 i varje lag) som går eller gått på Igelstaviken. Alltid kul att se hur de fungerar i sina "hemmamiljöer". Nykvarn vann matchen med 10-5 och det var kanske något mål för stort men självklart rättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0