Nu kör div 2 och 3....

i Södermanland igång denna helg. Det tar nog några omgångar innen man får koll på lagen, men att seriesegern står mellan Nykvarn och Södertälje är troligt. För övrigt möttes lagen i en träningsmatch i torsdags och segrare ur den prestigematchen klev Nykvarn fram. Ryktas om tufft och gnälligt på plan och i båsen.

I D2 spelas följande matcher:

Mesta - Flen, en match som jag tror kan gå hur som helst. Har ingen bra koll på något av lagen så jag tippar hemmavinst med 5-4.

Strängnäs - Trosa/Edanö, Strängnäs har tappat Jennifer Lindholm och Cecilia Asplund till Södertälje samt Sanra Andersson (mv) till Telge. Trosa däremot har fått väldigt många nya spelare som ska slussas in i laget. Trosa vinner matchen med 4-2

Södertälje - Gnesta, kan bara gå på ett sätt. Klar vinst till "Rockets". Det kan t.o.m bli tvåsiffrigt. Tips 11-2

Telge - Torshälla, jag ska varass i båset idag så det måste väl bli vinst. Skämt åsido, Telge har ett väldigt ungt lag (snittålder 16,3 år) där tjejerna ska skolas för att kunna ta klivet upp i representationslaget så småningom. Torshälla är rutinerat (snittålder 24,5 år) och har tydligen lyckars få Anna Variainen (varför inte Telges div 1 lag) att spela för dem. Anna har mycket ruitin och spelade så sent som förra säsongen med Endre. Tippar egentligen inte "mina" lags matcher men chansen för att Telge ska vinna uppskattar jag till 20%.

Nykvarn - Onyx, Nykvarn går för div 1 kval så ett Onyx (på dekis?) ska inte ställa till några problem. Tips 8-2

I D3 spelas en match:
Kvarnen - Katrineholm, Kvarnen är ett nystartat lag som inte verkar fått till det riktigt än. Katrineholm har fått tillbaka Johanna Stenbeck och det är tillräckligt för att vinna matchen. Tips 6-4 till Katrineholm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0