När man inte kan....

åka med till Hagfors på grund av en krånglande mage får man väl blogga lite istället. Det hade givetvis varit kul att se Hagforsmatchen live och förhoppningsvis fått byta några ord med Johan men men... Två tjejer i laget, Jossan och Erika, ligger väldigt nära en U-19 plats som reserver. Thomas kanske är på plats och då hoppas jag att iaf Jossan får visa upp sin bästa sida. Om Erika får stå är väl ovisst då konkurrensen från Elin (U-19 värdsmästare förra säsongen) är stor. Erika stod ju förra matchen mot Hammarby och höll nollan och man kan inte begära mer av en målvakt.

Igår hände det saker i de olika serierna. I elitserien så blev det storvinster för Endre mot Örebro och för Täby mot Karlstad. Jag tycker det blir alldeles för stora siffror mellan lagen. Endre matchade vi jämt emot i en träningsmatch och jag vet att Hässelby slog Täby på försäsongen. Det känns underligt att bara ett lag får kliva ner från elitserien och att ett lag kvalar. I ett kval har givetvis elitlaget en stor fördel av att ha matchat i ett högre tempo än div 1 lagen.

Bottenmötet mellan Lockerud och Örnsköldsvik vanns av bortalaget med 8-6, ett trevligt ref finns att läsa på Davids blogg http://innebandydavid.blogg.se/

Pixbo nya serieledare och jag är inte så förvånad. Såg laget mot Djurgården och tyckte de var mycket bra. Johanna Dahlin på backen dominerade. Men hon är förstås från Södertälje.

I norra div 1 serien så vann Dalen på bortaplan över Sten Sture i SD. Amanda Johansson Delgado gör två nya mål för Sten Sture, bäva alla distriktslag i F-15. Givetvis så har hon understöd av ett annat slag i laget då det verkar som om Elin Rhöös har taget på sig lite av mentorskap för Amanda. Bättre mentor kan man nog inte få.

Målrikt mellan Sala (som är nya serieledare) och Skellefteå, matchen slutade 11-9 och spelades det försvarsspel över huvud taget? Salas förvärv av Madelene Backlund är en succé. Backlund har gjort 20 poäng på 5 matcher.

I södra så låg Jönköping under mot Engelholm med 5-0(!) efter första perioden. JIK lyckas vända matchen till en 9-7 vinst och det visar på stor moral och laganda. Det blir nog svårt att rubba JIK från seriesegern.
Firma Lilliehöök och Wickström såg till att Olofström fortfarande är med och jagar JIK. Två mål vardera i segermatchen (4-2) mot Göteborg.
Mitt eget "favoritlag" i södra, Pixbo vann mot Ingelstad/Växjö med 6-4. Kul är att trots noll poäng så har Ingelstad första och andra platsen i poängligan genom Helena Lindgren (16) och Stina Svensson (15).

I Östergötland (D2) så blev det en knallsensation (för mig) att Boxholm skulle slå Åby. 6-4 blev det till Boxholm och det var iaf kul att Camilla Pettersson producerade 2+1 i matchen. Den matchen var jag helt ute och cyklade i mitt tips. Jag hade utsett de "fyra stora" i Östergötland men det ser ut som om ett av lagen (Åby) har krympt.
Mjölby tog en programenlig seger mot KFUM Norrköping med 7-3 (tippade 6-3) där man hade 6-0 efter två perioder. Karro Holm var tremålsskytt och jag ser det som ett misstag att LIBK inte kunde behålla Karro.

Södermanlands div 2 serie vann Södertälje mot Torshälla med 4-3. En överraskande knapp seger men skottstatistiken talar om ett mastant övertag (33-14) om den nu stämmer. Kan ibland vara lite si och så med den statistiken.
Strängnäs slog "mitt" Telge med 7-4 och det är som jag sagt tidigare utbildning som gäller för Telge.
Onyx - Flen spelade 2-2 och där fick kaptenen i Flen matchstraff 1 i slutsekunderna. Jag såg namnen på de som dömde den matchen och de gillar att vara huvudfigurer i matcherna, inte leda matchen utan dominera matchen så det var kanske inte så konstigt.

I D3 Södermanland så vann programenligt Turinge Miners över Katrineholm med 5-1. Johanna orkade denna gång "bara" med ett mål, hur länge kommer hon att tycka detta är kul? Miners som värvat friskt inför denna säsong fortsätter tydligen att ringa runt till tjejer i andra klubbar. Fick en hint om att de ringt en i mitt lag (Telge) utan att först kontaktat oss som brukligt är. Nu ville hon vara med i vår utvecklingsstege så det blev ett nej. Jag hoppas att de goda relationerna som nu byggts upp mellan oss och Nykvarn inte ska raseras av Miners.

Kollade lite på Stockholms div 2 också. Det är efter inledningsomgångarna väldigt jämt i tabellen och ett toppmöte idag kan kanske ge en liten indikation. Älvsjö möter Duvbo, i en annan match idag så möter min favorit till seriesegern Tyresö/Trollbäcken Bele/Barkaby. Ytterligare funderingar om den serien kommer.

Nu är det dax att kolla hur det går idag, så jag återkommer. 

Kommentarer
Postat av: Åskådare

Kan bara säga att jag tyckte att domarna i matchen Onyx-Flen D2 gjorde något fel. Snarare att lagkaptenen i Flen hade vaknat på fel sida ;)

2010-10-26 @ 00:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0