Lite om vad som....

hände i D2 serierna i helgen. Det blev som jag trodde i Östergötland, segrar för de "fyra stora" där jag har bytt ut KFUM Norrköping mot Mjölby. Kanske en lite överraskande knapp seger för Mjölby mot Linköping Ungdom, det blev "bara" 4-3. Karro Holm tvåmålskytt och det lär bli fler mål från hennes klubba. Solfjäderstaden, Åby och IBF Linköping är de andra "stora" som också vann i helgen. Helt enligt mitt tips.

I Södermanland vann som väntat Södertälje och Nykvarn stort. Trosa/Edanö fick jobba för 3-1 segern över Telge, iaf i den period som jag såg (sista). Det blev 0-0 i den och Telge skapade de också. Jag tycker att "vi" i Telge blir bättre och bättre för varje match, som sagt detta år fokuseras det på utbildning av tjejerna och där är vi på rätt spår.
Strängnäs som fått med fler tjejer i truppen klarade av Onyx galant. 5-1 blev slutresultatet och som vanligt när det gäller laget så tippar jag galet. Hade inte många rätt på det laget under förra säsongen. Evelina Lindholm gjorde 2 mål och börjar närma sig "syrran" i Rockets.
Gnesta tog överraskande en pinne mot Torshälla på bortaplan och det är väl så att man inte vet från match till match vilket lag Torshälla ställer upp med. Nu saknades bland annat Vartiainen och det påverkade säkert resultatet.

Jag själv var och såg matchen mellan Södertälje och Flen, som slutade 10-2 till hemmalaget. Rockets spelade runt och gjorde då och då ett mål men jag saknade den där riktigta geisten och glädjen i laget. Det kändes som om allt gick på rutin och att man "bara" gjorde sitt jobb, inget mer. Stötte även på Wasell och "bloggaren Jojjo" på läktaren och de var lite fundersamma hur jag kunde tro att Mesta skulle orka med att göra mål på "Nyken". Jag hade ju tippat 11-2 och de hade förstås rätt då resultatet blev 12-0.

Hann även med att se Telges D3 lag spela mot Katrineholm, som vann med 7-2. Johanna Stenberg var inblandad i det mesta för Katrineholm ( 1mål och 4 ass). Tycker nog att Telge inte var helt borta i matchen och som sagt utbildning är det som gäller.

Jag har sagt att jag skulle kommentera SM lottningen för distriktslag F/P-15 också. Det känns förstås inte lika spännande nu när man blivit entledigad från uppdraget i Stockholm så mina (15-16) år som deltagare i SM är väl avslutat. Här är iaf lite synpunkter.

På killsidan så ser grupp B med Stockholm, Västernorrland, Skåne, Västerbotten och Västmanland grym ut. Jag har sett lite av Stockholms träningstrupp och den ser riktigt bra ut så att Stockholm kommer med ett mycket bra lag är säkert.
De andra grupperna ser mer "humana" ut och att Värmland och Göteborg hamnat i mindre svåra grupper är väl ganska klart.

På tjejsidan så är mina stora favoriter Uppland i en grupp som det inte ska vålla dem några svårigheter att avancera från. Södermanland hamnade i en "het grupp med Gästrikland, Skåne, Östergötland och Skåne. Även Stockholm hamnade i en oviss grupp med Värmland, Göteborg, Västernorrland och Västmanland.

Tids nog kommer ett tips om hur det går i de olika grupperna.

Kommentarer
Postat av: Jocke Modh

Torshällas poängförlust ska vi inte skylla på saknade spelare, de vi har på plats är egentligen så bra så de ska slå Gnesta.

Utan att ta i från Gnesta något, de jobbar hårt som ett lag hela matchen, men vi gör en riktigt dålig match.

Jag vet vad damerna kan och tror på en helt annan tändning mot Rockets i helgen.

/Jocke Modh

2010-10-21 @ 13:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0