Här kommer en kortis...

om de två matcherna jag tittat på idag.

Började med att bila ner till Linköping för att se hemmalaget spela mot Hammarby. Jag trodde på en ganska enkel seger för LIBK men så blev det inte. Visserligen hann jag bara med två perioder sen tröt tålamodet och längtan till Telges match blev för stor. När jag åkte ledde Linköping med 3-2 efter, vad jag tycker, ganska dåligt spel. Man kan förstås aldrig räkna bort Hammarby men jag tycker laget är sämre än förra säsongen. Saknaden efter "Malla" är nog stor då hon stod för mycket av det som producerades framåt.

Rolle i Linköping började ganska tidigt i matchen ändra om i formationer för att få bättre fart på laget utan att det egentligen blev någon effekt. Visst var laget snäppet bättre än motståndarna men det måste kunna bättre. Det ska verkligen bli intressant att se vad de kan göra mot Farsta nästa lördag.

Efter två så stack jag iväg mot Solnahallen för att se Telge möta Råsunda. Hade förstås ingen susning om att det var derby på Nationalarenan så det tog tid att hitta en parkeringsplats. När jag kom till matchen efter c:a 10 minuter så ledde Telge med 2-0. De hade tydligen fullständigt rullat ut Zunda i inledningsskedet fick jag höra. Men om det var mitt fel att Telge "gick i stå" när jag kom kan man fundera över. Det blev ganska snart 1-2 vilket höll sig perioden ut. I andra malde Råsunda på med sin "ryggsäcksinnebandy" och Telge gick snällt i fällan. Mycker dueller vid sargerna och en hel del stängningar. Domarna som jag aldrig sett tidigare (Stockholmsdomare?) hängde inte riktigt med utan tillät både det ena och andra. Ställningen var 3-3 efter två. Jag satt på läktaren och funderade på varför inte



Josephine Forsmark spelade, men det gjorde hon i tredje och så som hon spelade. Redan efter någon minut tunnlade hon en Råsundaspelare och fri med målvakten la hon behärskat in ledningsmålet. Men Råsunda gav inte upp utan fortsatte med sin innebandy. De kunde göra både 4-4 och 5-4 innan "Jossan" klev in i handlingen igen. Kvitteringen la hon upp i nättaket efter en fin passning från Malin H.  Helsén passade sen på att göra 6-5 innan Josephine fullbordade sitt "hat-tric". Matchen slutade efter mycket om och men med en Telge seger med 7-5.

Råsundas lagkapten Anna-maria Israelsson måste vara en spelare som man älskar att ha i sitt eget lag men hatar att ha som motståndare. En duktig spelare som ibland gör saker som inte tillhör min åsikt om hur innebandy ska spelas.

Hässelby vann tipsenligt över Rönnby och det gjorde att jag i tipstävlingen spikade alla fem tippade matcher. 5 poäng till mig alltså och 12 poäng efter två omgångar. David fick 3 och har nu 6, Nille 4 och har 7, man kanske ska stå över nästa tipsomgång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0