Dax att tippa...

omgång 3 i div 1 mellersta.

En intressant omgång med många matcher där lagen inte mött varandra tidigare i seriesamanhang. Förra säsongen var det bara Rönnby Ungdom och Hässelby som spelade mot varandra. Många "nya" möten alltså.

Så här tror jag att det går:

Rönnby Ungdom - Hässelby   3-7
Rönnby slog Hässelby förra säsongen i sin hemmamatch med 6-5. Tror inte att en hemmavinst är möjlig denna gång. Hässelby är starkare än förra säsongen och har börjat serien bra med två vinster. Rönnby har tappat spelare till elitlaget som gör laget snäppet tunnare denna säsong.

Farsta - Skattkärr   4-3
Farsta som "ramlat" in i serien sent har väl inte de allra bästa förberedelserna för div 1. Men jag tror att de poäng man kommer att ta, det gör man på hemmaplan. Skattkärr känns inte lika heta i år och kommer definitivt inte att trivas på parkettgolvet i Farstahallen.

Köping - Hagfors   6-2
Här möts två "energi-lag" med mycket spring i benen. Köping är väldigt hemmastarka, de förlorar inte många matcher i Karlbergshallen. Spelar Frida och Hanna? Det verkar som om "isen är bruten" och att Köping struntar i fotbollens löjliga förbud till innebandyspel. Jag tror att de behövs då deras status på plan hjälper till att göra motståndarna osäkra. Mitt tips inkluderar alltså att systrarna Lindgren spelar.

Linköping - Hammarby   8-3
Jag har sett Hammarby i två matcher på senaste tiden och de har verkligen inte imponerat. I Linköpings premiärmatch lyckades man vinna med liten marginal. Spel på 5 forwards i slutet och ett sent vinstmål. Men mot Hammarby kommer det en trygg seger tror (och hoppas) jag. Lite tips med hjärtat är det.

Fröjered - Täby   2-4
Jag tror på en bortaseger i denna match (sorry David). Fröjered har inte hittills mött något lag som har den offensiva kvalitéten som Täby har. Jag vet om Täbys forwards styrka och unga orutinerade tjejer i Fröjered kommer troligen att springa bort sig ett antal gånger. Jag är fortfarande lite osäker på Täbys defensiv men mot Fröjered tror jag denhåller måttet. Fröjereds chans ligger i att de spelar med en nykomlings glädje att få delta i div 1 spel samt hemmahallen.

Jag tog ju en överlägsen ledning efter första tipprundan (mot David och Nille) och efter det här tipset känns det inte som om de har möjlighet att komma ikapp.

Kommentarer
Postat av: Pinsamt Gideonsberg

http://vlt.se/sport/fotboll/1.968544-gif-sparkar-stjarnduo

2010-10-01 @ 12:40:59
Postat av: Samuel Rosenkvist

Du verkar ha hittat rätt med tippandet inledningsvis, för vår del i Hässelby närmast skrämmande. Vi ser fram emot att ge dig rätt ännu en gång

2010-10-02 @ 19:37:01
Postat av: Rosten

Samuel, kan jag få in ett rätt resultat också? Kanske tur för er att jag inte tippar Telges matcher?... ;)

2010-10-02 @ 21:38:15
URL: http://rosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0