Tips blogg mot blogg...

är väl det som gäller idag.

Igår kväll kollade jag av Telge inför matchen mot Skattkärr på söndag och det ser som vanligt bra ut. Tjejerna tränade in några nya "trix" som jag tror kommer att ställa till problem för Karlstadslaget. Tänkte själv närvara för att heja fram Telge.

Tipset då i div 1 mellersta:

Skattkärr - Telge inte tippar utan bara tittar.

Fröjered - Farsta   5-3
Jag tror Davids tjejer tar en viktig hemmaseger i denna match. Farsta är bra på hemmaplan men hur är dom borta? Lång bussresa gör sitt till.

Köping - Hässelby   5-4
Viktig match för båda lagen. Köping bör vinna denna match om man vill vara med och kriga om seriesegern. Vid förlust är man minst 6 poäng bakom Hässelby. Köping har en match mindre spelad än Hässelby och vid förlust i den matchen är man 9 poäng bakom.

Råsunda - Linköping   6-4
Råstapark hallen är hemmaplan för Råsunda i denna match (jag skrev tidigare Solnahallen) men ett tips fick mig in i rätt hall. Trodde att Solnahallen inte skulle passa Linköping men som sagt Råstapark är ju ingen höjdare den heller. Tippar iaf Råsundaseger, visserligen saknar jag en del namn i hemmalagets laguppställning men de vinner ändå.

Rönnby Ungdom - Täby   2-7
Inga förstärkningar från elitlaget vad jag kunde se i Rönnbys uppställning, så der blir en klar vinst för Täby fast inte systrarna Hedlund är med. Förlorar Täby tror jag man är borta från toppstriden.

Hammarby - Hagfors   4-6
Rykten hör jag nästan varje dag om hur "illa" det är ställt med Hammarby. Jag tror dock inte det är så farligt utan laget kämpar på. Tror däremot att de inte räcker till mot Hagfors i denna match utan Värmlandstjejerna tar sin andra seger i serien.

Kommentarer
Postat av: Vad tror du?

Är Råsunda ett nytt Bajen?



Förlust efter förlust, lagkaptenen slutat och det ser inte ljust ut?

2010-11-14 @ 00:28:35
Postat av: Mr Speaker

Såg Hammarby-Rönnby ungdom förra säsongen och det var en bedrövlig tillställning, inget av lagen hade i Div 1 att göra den dagen.

Har därför inte känts konstigt att Rönnby ungdom parkerat bland nedflyttningslagen.

Det var dock inte det laget som ställde upp mot Täby i lördags, elitserieklass på spelet och en av årets mest spännande matcher.

4-4 kändes ganska rättvist även om Täby var klart närmast att avgöra i förlängningen.

2010-11-15 @ 12:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0