Östergötlands två bästa....

damlag möts i DM-finalen. Iaf om man ska gå efter hur det ser ut i tabeller och hur semifinalerna slutade. Det hade kanske varit intressantare om Mjölby och Solfjäderstaden möts i den ena semin och IBF och IBK i den andra. Men nu var inte lottningen så.

Det blir alltså en final mellan Linköping IBK och Solfjäderstaden.

Linköping IBK kom till spel med så gott som hela truppen, saknades gjorde "bara" Emma R, Johanna L och Ia K. Så Mjölbytjejerna fick alltså bästa möjliga motstånd. I Mjölby gjorde Ronja Hektor debut (?) tror jag, har inte hört att hon spelat någon match tidigare för laget. Jag fick lite SMS rapporter under matchens gång och det verkade inte direkt vara någon nerv i matchen. Det blev tillslut klara 9-4 till LIBK och det är väl den skillnaden det ska vara mellan div 1 och div 2 när serierna är igång.

I den andra semin var resultatet lite tightare, där vann Solfjäderstaden med 4-3 över IBF Linköping. Resultatet ser kanske "tätare" ut än hur det var på plan. Solfjäderstaden hade 4-0 när det var 7 minuter kvar av matchen och reduceringen till 3-4 för IBF kom när det var 4 sek kvar. Så det känns som om Solfjäderstaden hade kontroll över matchen.

I div 2 Södermanalnd så slutade söndagsmatchen mellan Flen och Trosa/Edanö med ett kryss, 4-4 blev resultatet. Jag trodde faktiskt att Trosatjejerna skulle rå på Flen men Flen är jobbiga att möta i Hammarvallen. Ingen händelserapportering finns från matchen så hur det såg ut målmässigt vet jag inte. Inte heller Trosa har hunnit med att skriva ref än.

Jag såg också att Turinge "Miners" fick sin första poängförlust i D3, då de spelade 3-3 mot Kvarnen i derbymatchen.

Jag har sneglat lite på Stockholms D2:a då ett visst intresse finns för vilka som ska möta Södermanlandssegraren i kval till div 1. Men serien har bara spelat 4-5 omgångar än och det är väldigt jämt i den. Tyresö/Trollbäcken som jag tror blir att av två lag som får kvala möter i nästa match Duvbo (2:a just nu) och det är en högintressant match. I topp just nu ligger Älvsjö och det är bra gjort då de tappat en del tjejer inför denna säsong. Bland annat har ju Linn Kihlström och Lisa Hulting valt att spela för "mitt" Telge.

Förkylningen gör att jag håller mig borta från Telges träningar (D 1-3 lagen) ett tag, vill inte smitta ner tjejerna inför helgen.

Kommentarer
Postat av: Johan O. Trosa

En rätt fysisk match där vi hade ett visst spelövertag

men inte lyckades att gå ifrån och utvisningar i 3:e

förstörde rytmen för oss. vi hade 6 träffar i virket.

Och ett vilt kämpande Flen vek inte en tum i närkamperna. Målen gjordes av Lotta, Anna,Maria och Kim.

2010-11-09 @ 00:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0