Jag såg att David...

fortsätter tippa så då kör jag väl på jag med.

Att jag skulle vinna tävlingen mot David och Nille var väl inte direkt någon högoddsare.

Hagfors - Hässelby   5-4
Hagfors är bra på hemmaplan. Hässelby väntar på misstag för att sen kunna göra snabba spelvändningar. Jag tror inte det kommer att funka på Hagfors trånga hemmaplan.

Skattkärr - Råsunda   6-3
Skattkärr gjorde en mycket bra match mot oss (Telge). Råsunda förlorade klart mot Linköping och det sägs att det finns vissa problem inom laget. Några av lagets tongivande har en paus så Råsunda får det svårt mot hemmastarka Skattkärr.

Rönnby Ungdom - Fröjered   4-4
En svårtippad match där jag tror att Fröjered får vara väldigt nöjda med ett kryss. Visserligen kan Rönnby inte få ner några från elit då det laget har en mycket tunn trupp för tillfället men de som spelar är inte alls dåliga.

Täby - Farsta   5-3
Jag hade tippat en klarare seger för Täby om inte laget under veckorna som varit haft väldigt svårt med sjukdomar. Farsta blir, tror jag, bättre ju mer matcher de spelar.

Hammarby - Köping   2-8
Köping kommer att springa sönder Bajen i denna match. Resultatet kan bli ännu större i Köpings favör.

Telge - Linköping blir en intressant match som jag givetvis följer på plats i Wasa Sporthall. Telge förlorade senast mot Skattkärr efter att ha gjort en dålig match. Vi får se om det var en engångsföreteelse eller om laget är inne i en svacka. Linköping vann klart mot Råsunda efter fyra raka förluster. Har trenden vänt?

Två matcher som spelas i kväll är i norra serien Umeå City mot IKSU Ungdom där jag tror IKSU vinner med 5-4 och i den södra där Pixbo tar emot Warberg. Mitt tips är 4-3 till Pixbo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0