I elitserien är det...

några intressanta matcher i helgen.  Två heta matcher i Umeå i morgon lördag.

Dalen - Endre i Gammliahallen och IKSU - Djurgården i IKSU Sportcenter Arena, smart tycker jag att lägga matcherna nästan samtidigt (13,00 och 14,00). Jag tror att det blir bortasegrar i båda matcherna. I övrigt på lördagen så vinner Täby över Örnsköldsvik, Falun över Karlstad och Rönnby över Huddinge.

Rönnbys trupp börjar se tunn ut så det gäller att By och Halling kliver in i elitseriespelet nu.
Ida Linné gör debut för Huddinge i denna match, vi får se vad hon kan tillföra.

På söndagen så blir det bortasegrar i alla tre matcherna, KIAS vinner över Örebro, Täby slår Dalen och Endre slår Örnsköldsvik.

I norra div 1 serien är det ett "bottenmöte" mellan Ankarsvik och Alunda. Jag tror att Ankarsvik även efter denna match har noll poäng och har de det så är det nog helt kört att klara sig kvar trots att det återstår många omgångar. Tips 3-5

Sundsvall tar sig an serieledarna Sala och får förstås stryk. Tips 2-8

Boden möter IKSU Ungdom och båda lagen behöver poäng för att komma bort lite från stracket. Jag tror att Boden fixar två genom att vinna i SD. Tips 4-3

Ytterligare en streckmatch på söndagen då Skellefteå tar emot Umeå och tipset är seger för hemmalaget med 5-4.

Södra serien stora match är givetvis Jönköping mot Olofström. Ska JIK kunna "haka av" Olofström för en vinst ger dem ett förspång med 7 poäng. Jag tippar att JIK vinner med 4-3

Engelholm möte Pixbo och där tror (hoppas) jag att Pixbo vinner. Jag tippar 7-5

Att IBF Göteborg ska slå Ingelstad/Växjö är väl helt klart, jag tror det blir en ganska klar seger för hemmalaget. Tippar 7-3

Älvstranden möter Östra på söndagen, en match som kan kallas sex-poängs-match. Båda lagen har inför mötet 9 poäng och lite avstånd till det förhatliga strecket får förstås segraren. Tips Östra vinner med 6-5

Warberg verkar hittat formen från försäsongen och det ska väl innebära att man vinner bortamötet mot CL96. Om inte så tror jag att man kan sluta hoppas på serieseger.

Södra Dal möter Vänersborg på hemmaplan och bör vinna för att ha häng på Jönköping. Nu är inte Vänersborg en lätt motståndare så man får jobba för segern Tippar hemmavinst med 5-3

I div 2 Södermanland så är det fyra matcher som spelas och alla går på lördagen.

Gnesta - Nykvarn   2-6
Gnesta i trånga Frejahallen kan ställa till problem för Nykvarn. Något skönspel är inte att räkna med men Nykvarn är så mycket bättre att inte ens hallen ska kunna själpa laget.

Trosa/Edanö - Onyx   5-3
Det var inte helt väntat att Flen skulle kunna ta en pinne mot Trosa i sensta matchen men jag tror inte Onyx ska räkna med samm/eller bättre utdelning. Trosa är bättre.

Södertälje - Strängnäs   7-2
Södertälje är bättre helt enkelt och ska givetvis inte ha några problem att vinna över Strängnäs.

Telge - Mesta, Telgetjejerna blir bättre och bättre för varje träning/match. Ska första seger komma på lördag?

Div 2 Östergötland

Full omgång i helgen vilket innebär 4 matcher, det är "bara" 8 lag i denna serie.

Linköping Ungdom - Solfjäderstaden   3-5
Linköping har gått lite sämre än vad jag väntat mig så det blir inga poäng mot Solfjäderstaden. Bortalaget måste vinna för att hålla Mjölby efter sig i tabellen och det göt dom.

Boxholm - KFUM Norrköping   5-7
Boxholm har överraskat och ligger just nu före KFUM i tabellen. Jag ser att de "gamla" Bergstjejerna Jenny Andersson och Jenny Eriksson finns med i laget (KFUM). Det innebär rutin i massor. Efter helgen match så ligger KFUM före.

Finspång - Mjölby   2-8
Mjölby vinner enkelt över Finspång. Även om jag läst att Hektor var blek mot Linköping i DM så bidrar hon i denna match.

IBF Linköping - Åby   4-6
Tunn trupp som Linköping ställer på benen. Yngvesson saknas så det blir inga poäng för hemmalaget i matchen.


Kommentarer
Postat av: Jersan

Göööööööte, nu får du lära dig CL98 och inte 96 är det och vi vinner imorgon bara så du vet ;)

2010-11-13 @ 13:34:59
Postat av: Jocke

Vi tog en vinnst över mjölby med 7-5 :). Ronja var rätt blek denna match med.

2010-11-14 @ 17:41:25
Postat av: Bra gjort

Härligt tips på JIK-Olofström! Mitt i prick!

2010-11-14 @ 17:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0