Grädden på moset skulle....

Hennickehammars Herrgård

det bli att se Telge slå Skattkärr.

Efter en väldigt trevlig week-end på Hennickhammars herrgård så åkte Liisa (min fru) och jag "vägen förbi" Karlstad för att se matchen Skattkärr mot Telge. Efter ett som vanligt väldigt trevligt bemötande av Skattkärrsgänget (kaffe och macka) blev jag "utsedd" av Per T att filma matchen. Det innebar givetvis att fokus var på filmningen och då är det svårt att samtidigt få en helhet av matchen. Jag kunde förstås konstatera att Telges tjejer var kvar i bussen (mentalt) i första perioden. Det stod 3-0 till hemmalaget efter första, jag funderade alvarligt på att stänga av kameran. Skattkärrs mål var inte ett resultat av något skönspel utan isället några "tillfällighetsmål". Men även om vi hade mer boll så var Skattkärr f-n så mer effeltiva.

I andra blev det lite bättre fart på tjejerna och vi hade stundtals spelet förlagt på Karlstadslagets planhalva vilket resulterade i två mål. Ställningen efter två perioder var alltså 3-2 i hemmafavör. Självklart trodde jag då att vi skulle kunna vända på matchen i tredje.

Men, men två snabba mål för Skattkärr gjorde att underläget hade växt till 2-5 efter c:a 6 minuter av tredje perioden. Tungt, tungt och när vi sen fick en U5:a (?) för hårt spel så var förstås uppförsbacken hur brant som helst. Vi försökte givetvis att forcera men den riktiga viljan fanns inte hos Telgetjejerna idag så man kunde bara konstatera att första förlusten kom i Karlstad.

Telge gjorde ingen bra match idag och jag kan inte se någon som höjde sig över mängden. Jag har alltid sagt att "motivation slår klass" och när Skattkärr hade båda idag så var det förstås inte lätt. Det kanske var så att Skattkärr "gjorde" Telge dåliga?

Jag brukar inte kommentera domarnas insatts så jag gör väl inte det den här gången heller, fast egentligen har jag stor lust till det.

Vi får väl hoppas att Linköping får "sota" för vår mindre bra insats idag och att vi visar upp det spel som jag vet vi kan.

Stort grattis till Skattkärr för en mycket bra genomförd match och tack igen för ert trevliga bemötande. Om inte matchen var "grädden på moset" så var iaf mottagandet det.

Mer om annat som hände i helgen kommer imorgon.

Avslutar med en länk till Skattkärrs ref (den här gången var de snabba ;) ). Jag tycker det är ett väldigt bra ref som jag håller med om.

http://www.laget.se/public_lag/public_popup.asp?name=SKATTKARRSIK_DAMLAG&id=45904&p1=referat&item=1868097

Kommentarer
Postat av: David K

Skattkärr skriver referat i världsklass! :) Det stora är att de gör det även när de förlorat, imponerande.

2010-11-15 @ 00:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0