Elitseriens matcher igår.....

tippade jag helt rätt. Visserligen kanske inte siffrorna var exakta med i flera fall ganska nära. Kul att Pixbo leder serien, alltid roligt med nya lag i toppen. Dagens enda match i serien är den mellan Dalen och Karlstad och det skulle väl inte vara någon sensation om mitt tips med Dalen som segrare går in.

I Södermanlands div 2 spelades det 3 matcher igår och givetvis hade jag rätt vinnare i alla tre, resultatet i dagens match mellan Nykvarn och Strängnäs bör väl stämma med mitt tips som är Nykvarn som segrare.

I Östergötlands tvåa spikade jag nästan matchen mellan Boxholm och Finspång där jag hade 6-4, det blev 5-4. Däremot blev det omvänt mot mitt tips mellan Linköping och KFUM Norrköping, jag tippade 5-4 men det blev KFUM som vann i SD med det reultatet. Får se om mitt tips mellan IBF Linköping och Solfjäderstaden slår in, 4-7 kanske är att ta i. Matchen pågår så vi får se vad det blir.

Däremot blev det inga rätt (hittills) i div 1 mellersta, starkt gjort av Hässelby att vinna så klart över Hagfors på bortaplan och Skattkärr vad hände? Davids Fröjered tog viktiga poäng genom en bra slutforcering med två mål i slutet av matchen och därmed vinst med 7-5 mot Rönnby Ungdom.

I både norra och södra div 1 serierna var jag rejält ute och cyklade i några matcher, största överraskningen var Ingelstad som tog sina första seriepoäng.

En del kanske går och undrar varför jag inte utförligare har kommenterat matchen mellan Telge och Linköping. Anledningen har varit att jag egentligen inte vet vad som ska skrivas.
Att vi (Telge) är inne i en rejäl formsvacka är iaf klart. Just nu fungerar inte bollkontrollen, passningar och mottagningar är helt under isen. Även närkampsspelet var ibland obefintligt.

Jag tycker att det spel (lilla) som presterades under matchen stod vi för. Vi var det laget som hade lite tanke bakom våra anfall, jag menar att intentionerna till ett anfallsspel iaf fanns. Men det var inte många kombinationer som fungerade hela vägen ut.

Jag antar att Linköping inte heller är nöjda med sitt spel, om de också är i en svacka just nu har jag förstås svårt att bedömma. Det var inte många pass inom laget utan det blev ett chansspel där man satte farten i högsätet. Om man ska jämföra med fotbollen så är det "ett sparka spring spel" som man ägnade sig åt.

Men i en sån här match då inte mycket fungerar för något av lagen så kan ju resultatet bli hur som, även om jag tycker att vi vann fullt rättvist.

Kommentarer
Postat av: Hässelbyfan

Var vi på samma match Göte, haha men självklart ska man ha ögon för "de sina" och inte "de gamla".



Som opartisk tycker jag att Linköping gjorde det svårt för Telge som inte lyckades förändra matchbilden. Telge hade sina vassa kontringar medan Linköping var oerhört ineffektiva trots att de var i anfallszon mer än sina motståndare.



En div.1-match med högt tempo då jag sett matcher i både Norra och Mellersta denna säsong. Oavgjort med fördel bortalaget om man ser till matchbilden.

2010-11-21 @ 20:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0