Silly Season bland Södermanlands...

div 2 lag är i full gång. Tjejer far hit och dit och provspelar. En klubb som verkar tappa en del tjejer är IFK Gnesta där det verkar vara turbulent.

Nykvarn tappar en del av förra årets trupp, Ladan går ju till Telge, Rebecca Heed-Arvidsson försvinner till RIG och så har både Lisa Andersson och Emmelie Johansson aviserat speluppehåll. Ett nyförvärv presenteras på hemsidan och hon heter Sandra Ahtiainen och kommer från Gnesta. Samtidigt ska tydligen Melinda Melin från Telge IBK spela med deras div 3 lag om jag fattat allt rätt. Hon håller säkert i div 2 laget annars har hon väl "bytt ner" sig?

Trosa-Edanö får också några nya spelare men jag vet inte vad som är officiellt så jag ska kolla det först.

Rockets kan väl både förlora och få en del spelare, Matilda Sjödin har tydligen kommit in på RIG men om hon flyttar upp är väl inte helt klart.

I Telge är det för tillfället "full rulle" så hur det sätter sig vet man nog om några veckor. Klart är iaf att Emma Liefvengren går till Tullinge. Katrineholmstjejerna Johanna Stenberg och Stina Karlsson är tydligen trötta på att pendla så det är väl fullt möjligt att Katrineholm kan få ett par kanonförstärkningar. Men det ryktas även om att studier kan få Johanna att hamna på en annan ort.

Strängnäs har också några tjejer som varit inne i Södertälje och provat.

Hur det ser ut i de andra Sörmlandsklubbarna har jag ingen koll på för tillfället.

I div 1 så är det tydligen inte bara Köpings tvillingar Frida och Hanna som Falun är och rycker i utan även Linn Ekermann har kontaktats.

Jag väntar givetvis också med spänning att få en rapport från min "gamla" klubb LIBK hur det ser ut.

Täby FC har också haft några intressanta namn på provträning.

Det finns även en kommentar under min rubrik "4-4 i första matchen" vad som händer i Surte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0