Länstidningen idag har....

en tre-spaltare om mitt nya uppdrag som sportchef i Telge SIBK. Det finns både sanningar och tveksamma tolkningar av vad jag sagt i den artikeln. Att jag blivit erbjuden tränarrollen i Täby IS är förstås fel, jag blev erbjuden en roll liknande den jag kommer att ha i Telge. Inget annat.

Djurgården blir en jätte intressant "nykomling" i elitserien. Enligt vad jag erfar kommer nästan alla från Balrog-tiden att spela för klubben. Jättelöftet Therese Andersson från Högdalen har skrivit på och fler är på väg bl .a två tjejer från Råsunda. Ny tränarkollega till Magnus hämtas från div 1 klubben Råsunda. Jeanette Giörtz har skrivit på och troligen kompletteras tränarstaben med ytterligare ett namn.

Hemsidor är ett måste tycker nog de flesta föreningar men hur uppdateras dom. En hemsida måste ju vara "levande" och uppdateras för att vara intressant. Dåliga uppdateringar gör givetvis det att rykten om spelare florerar och nu under "Silly Season" tycker jag det är kul om sidorna hänger med i det som händer inom klubben.

Jag har varit inne och surfat runt lite bland hemsidor i Östergötland för att försöka få en koll hur det ser ut inför nästa säsong. Jag måste säga att det var inte mycket "matnyttigt" man hittade.  

På div 1 laget Linköping IBK:s hemsida har Niclas skrivit om "säsongen som gått" och det var nog någon gång i mars, sen är det dött. Nu vet jag lite ändå ;) de har byggt upp en bra organisation runt laget och en ny huvudtränare ska vara klar. På spelarfronten har flera tjejer anmält sitt intresse för spel i klubben men LIBK har inte haft några "öppna träningar" så chansen för tjejerna att "känna på gänget" har inte funnits. Sara Bergström från Täby har inte bestämt sig än då hon känner en viss tvekan för att plugget ska göra det svårt att hinna med. Men är det något klubben är van vid så är det tjejer som har "tenta P". Jag tror (och hoppas) att hon spelar för LIBK i höst.

På div 2 fronten är det IBF Linköping, Åby och KFUM Norrköping som har någon form av uppdateringar. Åby verkar ligga långt fram i bygget av laget. Några nya från IBF Norrköping och några som flyttar, såg inga större sensationer på den hemsidan. Hos IBF och KFUM saknar jag några namn. KFUM har inte fått klart med sina Linköpingstjejer vad jag kunde se och i IBF saknade jag Malin Y ochh Anna R. Men som sagt uppdateringarna är ju inte de bästa.

Telge SIBK och Nykvarn är två sidor som har en bra uppdatering tycker jag och det vore ju kul om andra klubbar kunde lära av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0