Ett bra initiativ...

i Jönköping där man börjar ett samarbete mellan Jönköping IK och Husqvarna IF. Samarbetet innebär att man ska kunna flytta tjejerna mellan de olika divisionerna allt för att de ska kunna spela på den nivå som passar bäst. Jönköping i div 1, Husqvarna i div 2 samt att båda klubbarna räknar med att kunna ställa upp med ett div 3 lag.

Det känns som ett prestigelöst samarbete som är till för tjejernas bästa. Jag hoppas att det kommer att fungera!

Victor Wolf, som jag känner sen han var ledare för Smålandslaget, kommer att bli ny tränare i Jönköping. Ett intressant "nyförvärv" som jag tror kan tillföra laget mycket.

Kommentarer
Postat av: Jkpg

Panikåtgärd från två desperata klubbar.Tror inte det funkar, men tanken är god...

2010-05-02 @ 11:56:15
Postat av: Rosten

Jkpg, jag hoppas det funkar. Alltid kul om man försöker tänka på tjejernas bästa och inte bara tänker på sig själva och klubben.

2010-05-02 @ 18:24:31
URL: http://rosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0