Då kan man väl...

säga att försäsongen för Telge är startad. Möte först i klubblokalen och det var som att "komma hem" det var endast två tjejer som jag inte träffat förut och de var nyförvärven från Älvsjö Linn Kihlström (bilden) och Lisa Hulting

 


 

Efter mötet var det dax för fys-tester i Wasa Sporthall. Det så "älskade" Beep-testet var först på programmet och bäst blev inte Sandra utan det blev



"Soffan" Karlsson!

Övriga tester innehöll både styrka, snabbhet och koordination och jag blev impad över inställningen tjejerna hade.

Samtidigt som oss körde Södertälje på en planhalva. Jag såg två nya tjejer varav jag kan namnge en: Cecilia Asplund från Strängnäs, den andra tjejen är inte "officiell" ännu. Jag vet också att



Amanda Eriksson från Trosa/Edanö är klar för klubben. Ytterligare nyförvärv är på G så trots förlusten av Matilda Sjödin, som flyttar till Umeå för att gå på RIG, ser truppen mycket stark ut.

Jag såg att Nykvarn presenterar sina klara spelare inför nästa säsong och det saknas nog en del för att kunna ta upp striden om seriesegern med Södertälje.

Kan också konstatera att alla värvningsförsök inte lyckas. Vi får se vem som kommer att ångra sig mest. ;=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0