Sista omgången i...

Sörmlandstvåan med två matcher i helgen, en spelades igår där Strängnäs slog Trosa med 6-3. Lite av en prestigematch blir det mellan Onyx och Södertälje där jag tror Onyx vill visa att man inte är så mycket sämre. Men jag tror Södertälje vinner med 6-3 och går obesegrade genom serien och med bra självförtroende tar sig an Endre Ungdom och Täby FC i kvalet. I den andra matchen möts Telge och Torshälla och ett oavgjort resultat är väl inte helt otänkbart. Jag tippar 4-4.

Telges U-18 lag åker till Landskrona för att försöka ta hem ett guld till klubben. De möter Pixbo i semi och det är egentligen ett div 1 möte mellan västra och östra serien. Telge genrepade mot Nykvarn i veckan och vann den övertygande med 7-1.

Östergötlands DJ-17 mötte ett reservbetonat Linköping IBK i en träningematch inför DJ SM i Nyköping. Vinst för LIBK med 7-6.

Själv tar jag mig till Stockholm ikväll för att se DJ laget möta Djurgården. Är väl inte så att alla tilltänkta är med, jag tror att elittjejerna från Balrog och Täby saknas, men det ska bli kul att se RIG:arna som jag tror ska vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0