Kvalfull helg väntar...

serievinnarna i div 1 och Linköping/Surte.

Kvalet till elitserien börjar nu till helgen med dubbelmöte för Sten Sture - Västerås och Örebro - Olofström. Vinnarna i dessa går till en serie med dubbelmöten där även elitserielaget som hamnar på 13:e plats ingår. Just nu är det Karlstad som ligger på den platsen med 13 poäng, samma poäng har även Huddinge så helt klart är det inte vilket lag det blir som får kvala.

Karlstad har en match kvar då de möter Rönnby på bortaplan och det kommer säkert att sluta med en förlust för Karlstad.

Huddinge har två hemmamatcher kvar, de möter Falun och KAIS Mora och jag tror även att Huddinge får noll poäng i dessa matcher.

Eftersom Huddinge har en bättre målskillnad än Karlstad så skulle det innebära att Karlstad går till kvalserien.

Vilka två lag från ettan som hamnar i kvalserien ska jag försöka tippa i veckan.

Både Linköping och Surte har måstematcher på lördag. Surte möter Köping hemma och jag tror det blir tre poäng till Surte. Tipset hade kanske varit helt annorlunda om Köping ställt upp med de lag som spelat de flesta matcherna i serien med. Men som det är nu med tvillingarna Lindgren i Rönnby och Emma Larsson i Västerås så finns det inte på kartan att de ska kunna slå ett Surte som måste vara supermotiverade i denna match.

Linköpings chanser mot Pixbo ser jag som ganska stora. Det är ju samma här LIBK måste ju kriga för nytt kontrakt och kan (tror jag) "kämpa ner" Pixbo. 

Hur det går vet vi på lördagkväll.

I morgon är det möte på Stockholms innebandyförbund då vi ska träffa två kandidater till tränarjobben F-15 och P-15.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0