Jag har inte skrivit så...

mycket om elitserien, men som jag ser det är det en transportsträcka till slutspelet börjar.Nu är det dax för kvartsfinaler och de spelas i bäst av 5 för första gången vilket gör det hela mer rättvist. Kvartsfinalrundan ser ut så här:

IKSU - Örnsköldsvik - där allt annat än att IKSU går vidare skulle vara en sensation.
Endre - KAIS Mora - en mycket jämn matchserie att vänta, kanske lite fördel Endre med hemmaplan i avgörande?
Balrog - Falun - repris på förra säsongens SM-final. Jag tror det blir en tuff serie matcher men Balrog är ett lag som är "bäst när det gäller".
Rönnby - Täby - Rönnby måste väl ses som storfavoriter i denna matchserie.

Som ansvarig för Stockholms stadslag skulle det optimala vara att både Balrog och Täby åker ut i kvarten så vi kan använda lagens tjejer i laget utan att bli "störda" av semifinalspel. För Tony som har hand om stadslaget och dottern i Balrog är det att "sitta på två stolar". Men jag tror att han liksom jag hejar på Balrog och Täby.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0