Idag är det...

DM-final i Östergötland. Spelplats Aluceum (konstigt namn?) i Finspång. Jag är inte så hemma när det gäller hallarna utanför Linköping men i den hallen vann jag DM-guld med Bergs för två år sedan. En stor hall som bör gynna IBK.

Jag tror att IBK kommer att vinna ganska komfortabelt då de har ett högre tempo i spelet. Glädjen av att ha klarat kontraktet med vinsten över Pixbo bör också spela in. IBF saknar Malin Yngvesson, om laguppställningen på ÖIBF:s hemsida stämmer, sin bästa målskytt denna säsong.

IBF har förstås "fördelen" att få lägga en straff under matchen men det kommer inte att påverka slutresultatet. Tror för övrigt att Fia fixar den, det brukar hon göra. Jag tycker det är en töntig regel som jag egentligen inte fattar vitsen med.

Telge förlorade sin semi i DJ-SM mot Pixbo. Förlust med 3-1 blev det efter att Pixbo i princip avgjort matchen då de bara 23 sekunder efter Telges reducering till 1-2 fick en straff som Lisa Andebratt zorrade in i mål. Kan man verkligen zorra utan att dra bollen bakåt? Hoppas bara att Telgetjejerna kan vinna idag så att de iaf kommer hem med ett brons. Jag tror de gör det!

Grattis till Södertälje IBK som med vinsten igår över Onyx (4-0) gick obesegrad genom "vår" serien. Nu stundar kval mot Endre Ungdom och Täby FC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0