IBK vann....

DM-finalen mot IBF med 4-3 efter mål av



Emile när det återstod 1 sekund (4.59) av SD.

Segern satt hårt åt men var rättvis då LIBK hade det mesta av spelet. Det var väl ingen höjdarmatch direkt och trots det jämna resultatet så var det ingen nerv i matchen. IBK gick ner på två femmor efter sin time-out i tredje perioden tiden var då drygt 13 min så det fanns nog lite press i laget.

IBF saknade två av sina mest framträdande spelare i denna match (Yngvesson och Gustavsson) och det var kanske tur för IBK.

Bonusstraffen räddade (förstås) Fia.

Bra i IBF var Moa Ericsson och i IBK var Sara (varför fick hon sitta) Wiman het med två mål.

Det blev inget brons till Telge i SM, förlust mot Hovshaga med 5-3. Telge vann tydligen skotten med 48-21 (om det stämmer?) så resultatet speglar kanske inte matchen. Jag får väl kolla med tjejerna på måndag.

Jag trodde att Täby skulle fixa Engelholm  i F-16 klasssen med det blev förlust med 4-2.

Kommentarer
Postat av: Björn

Sorry att vi inte vann men Engelholm var riktigt bra. Dock var de väldigt oroliga att vi skulle köra någon ''psykning'' och hotade att anmäla oss till innebandyförbundet om vi skulle göra något...

Kul också att föräldrar till Skåne publiken betedde sig som svin och skrek väldigt barnförbjudna saker om tjejerna...

Elin Jonsson gjorde en kanoninsats när jag såg henne mot Pixbo

2010-03-14 @ 21:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0