I DJ-17 Stadslaget är det nu....

helt klart att truppen blir komplett redan från början. Lisa, Alexandra och Moa som alla spelade igår i förlustmatchen mot Falun kommer nu att kunna vara med från början i Nyköping. Även om det var väldigt tråkigt att Balrog åkte ur så finns det alltså alltid något som kan vara positivt.

Jag var själv i Eriksdalshallen och höll möte med föräldrar till DJ/HJ Stadslagen, så jag hann bara se sista perioden i matchen. Domarna blåste inte för mycket utan man fick göra lite som man ville i närkamperna. Det kunde gått blivit några tvåor (år båda hållen) under den perioden jag såg. I sista sekunderna så var det en "klockren" nick på en Falutjej och hade man vågat ta en tvåa på den så hade matchen kunnat sluta annorlunda. Balrog är heta i PP och hade då fått börjat SD med fem mot fyra.

Jag hörde lite "rykten" som säger att det kan bli en intressant "Silly Season" i de tre elitklubbarna i Stockholm.

Örebro åkte på "stortorsk" mot Karlstad med hela 9-1 vilket var väldigt överraskande måste jag säga. Är det så att steget mellan botten elit och toppen div 1 är så här stort? Nu har iaf Sten Sture fortfarande chansen så det blir flera spännande matcher i kvalserien att vänta.

Kvalet till div 1 kör vidare idag med följande matcher:

Lerum - CL98 och vinner CL den matchen är man klara för ettan. Jag får väl tippa att "Jersan" avgör matchen! Det blir alltså 3-4, vinst för CL98.

Hagfors - Fröjered tror jag slutar med Hagforsseger och då skulle Värmlandslaget ha det väl förspänt för en div 1 plats.

Jag ska åka till Tibblehallen och se matchen mellan Täby FC och Endre Ungdom och allt annat än en vinst för Täby skulle vara en sensation. I den gruppen blir det en riktig rysare i nästa omgång då "Rockets" tar emot Täby i Wasa Sporthall.

Rockets genrepar denna helg med DM spel och 2-2 resultatet mot Telges div 2 lag imponerar ju inte men det blir en bra test i morgon bitti då Nykvarn står för motståndet.Resterande kvalmatcher går på söndag så de återkommer jag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0