Första laget att ta....

klivet upp i div 1 blev CL98 (Grupp 8). Vinst igår mot Lerum med 5-2 och Kalmar har ett div 1 lag. Idag kan det bli flera lag som gör CL sällskap. IBF Dalen tar emot Sundsvall och vinst för Sundsvall skulle innebära att de är klara för ettan. Jag tycker det skulle vara kul om de klarar Dalen då Umeå med omnejd redan har många div 1 lag.

I grupp 2 möter Alunda - Bollnäs/Alfta och den gruppen avgörs först nästa vecka. Tips är att Alunda vinner idag,

Grupp 3 kommer också att avgöras nästa vecka, Falun Ungdom och Forsby tippar jag att Falun vinner.

I Grupp 4 möttes Täby och Endre U igår. Det blev en klar Täby seger med 13-3 och Täby såg stabila ut (jag var där). Vårdade boll och hade ett mycket bra grundspel. Det blir en svår nöt att knäcka för Rockets i den avgörande matchen på annandagen.

Matchen igår i grupp 5 slutade med en Hagforsseger i SD. Fröjered har alltså spelat färdigt och har bara att hoppas på IBK Rutin. Rutin förlorade ju stort mot Fröjered (9-0) i sin första match men jag tror på betydligt hårdare motstånd mot Hagfors. Nu vet tjejerna att de "slipper" div 1 och kan gå för fullt i matchen.

IBF Linköping möter Farsta i sin första match i grupp 6. Östra vann klart mot Farsta i första omgången och vill IBF ha en avgörande match i nästa omgång så ska man besegra Farsta. Jag tror att det gör man också, så även där blir det raffel under påskhelgen.

I grupp 7 kan Ingelstad säkra div 1 platsen genon vinst mot Tvååker. Mitt tips är att Tvååker vinner och att gruppen avgörs nästa vecka.

I kvalet till Elit så tar Karlstad emot Sten Sture. Sten Sture har två förluster och skulle det bli en till idag så känns elitseien långt borta. Karlstad som jag räknade ut innan kvalet började har två segrar och 9-1 mot Örebro imponerar.



Kommentarer
Postat av: Gissa vem, höhö

CL till landslaget!!!!!!!!

2010-03-28 @ 09:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0