Det drar ihop sig...

till avgöranden i serierna.
Två matcher i div 1 västra på lördag:

Surte - Köping - den matchen tror jag Surte vinner. Jag tror inte Köping mäktar med att ta några poäng mot ett (antar jag) supermotiverat Surte. Vinst och de spelar vidare i div 1 nästa säsong.

Pixbo Ungdom - Linköping - motivation ska ju slå klass sägs det och då bör ju Linköping vinna matchen. Pixbo kan förstås bli tvåa i serien vid vinst men att ta chansen att hänga kvar måste vara mer motivationshöjande. Hjärtat tippar Linköping.

Jag kommer att i nästa vecka ge min syn på div 1 västra.

I Östergötland spelas sista omgången med följande matcher:
Boxholm - Åby (fredag) där mitt tips är Åbyseger med 7-3, vilket skulle göra att Åby har 35 poäng inför sista omgången på söndagen. KFUM Norrköping och IBF Linköping har 36.

Solfjäderstaden - Åby     Solfjäderstaden har 34 poäng och skulle om de vinner samtidigt som KFUM och IBF förlorar bli seriesegrare. Men det är bara en utopi både KFUM och IBF vinner sina matcher och jag tror Åby kan vinna också. Tips 3-4

Mjölby - KFUM Norrköping     3-7, det blir alltså 4 plusmål till KFUM som då har plus 74.

IBF Norrköping - IBF Linköping     2-16, vilket skulle ge Linköping 14 plus till sina tidigare 58 alltså plus 72.

Med andra ord skulle isf KFUM stå som seriesegrare med 2 plusmål till godo. Vi får se!

Matchen Boxholm - Finspång slutar 4-6.

I Södermanland spelas näst sista omgången med följande matcher:

Trosa - Telge     3-5

Torshälla - Onyx     3-5

Strängnäs - Södertälje     2-6

Södertälje skulle därmed säkra seriesegern och stundande kvalspel.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0