Då har det spelats...

kval i helgen. Några ganska överraskande resultat, kanske inte vilka som vann utan mera att det blev knappa eller stora siffror.

Att Örebro skulle slå Sten Sture var inte helt överraskande men att det blev så stora siffror som 7-2 hade iaf inte jag väntat mig. Får se nu om Örebro kan fortsätta "traditionen" att segraren i västra tar steget upp i elit. Karlstad borta i nästa match och vinner man den så ligger laget i "vinnarspåret".

Det andra Örebrolaget som kvalspelade var IBK Rutin som krossades av Fröjered i kvalet till div 1. Siffrorna 9-0 var mer än väntat, men som jag skrev i ett tidigare blogginlägg: är Rutin motiverade att ta klivet upp i ettan?

Farsta - Östra slutade 2-6 och det känns mera som normalt. Jag har spelat mot Östra denna säsong (träningsmatch) och det finns mycket rutin och kvalitét i det laget.

Södertälje vann mot Endre med 7-6 och den knappa vinsten tror jag mest beror på kvalnervositet. Får väl kolla med tjejerna i morgon i skolan.

Tillslut så vann CL98 över Landskrona med 4-1 och har alltså fördel mot laget jag tippade skulle gå upp från den gruppen.

Spännande fortsättning följer nästa helg.


Kommentarer
Postat av: Rutin

9-0 var absolut mer än väntat! PUH, vilken förnedring... Men, vi återkommer med ett nytt lag (samma, men som spelar bättre) mot Hagfors och får lite upprättelse! Vi skäms idag...

Och division 1 var aldrig ett alternativ, men att vinna kvalet och sen tacka nej hade ju varit skönt! :-D

2010-03-22 @ 14:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0