Två matcher i helgen...

är det som gäller. Seriematch mot Surte på lördagen och DM kvart mot Åtvidaberg på söndagen. Fokus i första hand ligger givetvis på matchen mot Surte som kommer att bli en rysare. Mycket viktiga poäng att slåss om och vi måste som jag ser det ta tre poäng. Surte borta är ju inte direkt någon önskemotståndare men vill vi vara kvar i ettan så är det "upp till bevis". Visserligen saknar vi en del tjejer till denna match men med den bredd vi har i truppen så ska vi kunna vinna ändå.

Söndagens match mot Åtvidaberg känns (tyvärr) inte lika viktig. Visst åker vi ner för att vinna och det tror jag givetvis att vi gör. Många backar som lämnat återbud inför matchen men det är bara att gilla läget och pröva några forwards på backposition. Jag räknar att spela matchen på tre femmor.

I västra spelas ytterligare två matcher:
Nykvarn - Marstrand och det är ju tre givna poäng tiil "Nyken" jag  kan inte i min vildaste fantasi se hur de ska kunna förlora den matchen.
Skattkärr - Vänersborg är den andra matchen och den kan gälla en hel del. Förlorar Vänersborg så är de inblandad i "bottenstriden" igen. Inte heller Skattkärr kan känna sig trygga vid en förlust.

I östra så är det två matcher i helgen:
Västerås mot Hässelby och den vinner Västerås med 5-2, samt Hagunda mot Sala och där tror jag faktiskt på vinst för Hagunda med 4-3. Hagunda kämpar för att komma över strecket och Sala har inte rosat marknaden efter tränarbytet.

Östergötland har DM helg så serien vilar och i Södermanland så spelas det två matcher.
Torshälla möter Strängnäs och jag tippar vinst för bortalaget med 6-4, har ju tippat att Strängnäs ska förlora och de bara vinner får se hur de går nu när jag har dom som "favoriter". Den andra matchen är mellan "Rockets" och Trosa och den vinner Södertälje med god marginal. Tips 7-3. Intressant och se om nyförvärven tillför energi.

Avlutar med lite bilder från vår match mot Surte i höstas.







 



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0